Många lager mor och dotter

Idag bjuder jag på en LO med mig själv och min dotter som motiv – något som inte är så vanligt. Oftast är det Kajsa som är ensam huvudperson på mina alster. Det finns inte så många bilder på oss tillsammans, men i detta fall löste jag det genom att använda kort som är tagna vid samma tillfälle, även om vi inte fastnade på samma bild.

”Mor och dotter”

På den här layouten har jag använt många olika lager, bland annat en bit wellpapp. När jag lagt ihop mina lager tyckte jag det såg lite tomt ut runt om, så jag lade till lite färgstänk också – det ger lite mer liv i layouten. Att använda olika typsnitt och mycket 3D-kuddar ger också mer liv och struktur, så det är något jag använder ofta!

Jag funderade en stund på om jag skulle använda titeln ”Skönheten & Odjuret” till layouten, men ändrade mig – men ni ser ju själva vem som är vem…😉

Pyssla på och glöm inte bort skissutmaningen och våra dödssynder!

1 kommentar

Filed under Layouter, Tettiz

One response to “Många lager mor och dotter

  1. Tss! Nog för att Kajsa är en ljulig (och busig) liten skönhet men du är så långt ifrån odjur du Tett! Du strålar! Både när när du ser glad ut och när du gör dina grimaser!😉
    Ljuvliga färger på LO:n och jag gillar det lilla extra som det bruna färgstänket ger!

Kommentera

