Gäst-DT Jeanette

Idag har jag har fått äran att gästa här hos Scraptorget. Ett kul och spännande uppdrag som också är mitt allra första gäst DT-uppdrag!

Jag heter Jeanette Nyström, på webben kallas jag för Jeany. Jag är 37 år och bor med min man och våra två söner ett par mil utanför Stockholm. Jag har scrappat sedan 2008 och sedan dess har denna underbara hobby kommit att bli en stor passion. Jag scrappar layouter framför allt, men jag gör också en del kort. Emellanåt blir det en canvastavla eller två och mer sällan något altrat. Jag scrappar dels för min egen skull, det ger mig glädje och avkoppling och är ett sätt för mig att få utlopp för min kreativitet. Dessutom tycker jag att det är ett utmärk sätt att på ett personligt och dekorativt sätt spara minnen till mina barn och deras framtida familjer. Min scrapstil kan beskrivas som färgglad, jag gillar färgstarka papper, mister och akrylfärg. Saker jag inte kan vara utan på mitt scrapbord är Primas distressverktyg (ni vet den som ser ut som en fotfil), mina stenciler och min Fiskars notebook boarderpunch.

Jag har gjort en layout som är ganska typiskt mig, en stencil och svart distressfärg tillsammans med några färgglada papper som jag gått loss på med min distressfil och min favoritpunch som jag tycker är både snygg och ger dimension. Jag skriver gärna journaling på mina layouter och som du ser har jag flera journalingrutor/cirklar.

Även på det här kortet kan du se min förkärlek för färg. Här har jag använt rosa akrylfärg tillsammans med en stencil som bakgrund. De färgglada mönsterpappren och texten kommer från Jillibean Soup. Den stora fjärilen har jag mistat med dylusions ”bubblegum pink”, en färg som bara måste testas av alla rosaälskare!

 Om du vill se mer av vad jag har skapat är du välkommen att besöka min blogg www.jeanys.se

Tack Jeanett för att ScrappTorget fick visa lite av det du gör . Glöm nu inte att besöka Jeanettes blogg.

4 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Scrapptorget

4 responses to “Gäst-DT Jeanette

  1. Jättefina alster Jeany! Vad kul att du ville gästa oss.🙂

  2. Tack! Det är så kul att få gästa hos er!

  3. Pingback: Jeanys Art » Gäst Dt hos Scraptorget

  4. Härliga alster man blir glad av!!!

Kommentera

