Höstens andra skiss!

Då var det dags för höstens andra inspirationsskiss! Vi blir hemskt glada om du vill dela med dig av DIN tolkning av skissen, lämna en kommentar så kommer vi och kikar!

Först ut att tolka skissen är våra Gäst-DT. Eva har gjort 2 kort efter skissen.

Therese har också tolkat skissen och även hon har  gjort ett kort.

Vi på ScrappTorget tackar Eva och Therese för deras fina tolkningar.

Så här har teamet tolkat skissen:

* * *

Jag, leamon, gjorde en väldigt avskalad och clean layout! Ibland är det skönt med papper som är så fina så man inte vill gömma dem bakom massa dekos🙂 Pilen på skissen valde jag att ta bort och pratbubblan blev fullt med blommor i cykelkorgen!

* * *

Här kommer min, Ingbas, tolkning av skissen. Jag har följt skissen ganska noga men har bytt ut pratbubblan mot några fjärilar. Dessutom har jag lagt till lite fler dekorationer. Jag tycker ibland att det kan vara svårt att hitta på titlar men den här titeln såg jag på en annan LO och tyckte den passade.

* * *

Jag älskar ju skisser och det finns nog inget (mer än kanske scrapträffar) som får igång min kreativitet lika mycket som en skiss gör – denna var absolut inget undantag. Clean & simple är ju en stil som jag ständigt återkommer, och denna skiss passade väldigt bra för en sån layout. Titeln är lite svår att läsa på bilden, men det står ”Cheese” uppe i högra hörnet – en passande titel för ett familjeporträtt, även om det är ett lite annorlunda sådant…

* * *

Min skisstolkning är också ganska clean & simple. Jag har följt den ganska strikt. Dels för att jag gillar skissen men även för att jag inte är någon van scrappare. Då är det skönt med en skiss.

* * *

Även jag,  Zorcie, har tolkat denna skiss med ett kort, det blev ett lite ”höstigt” grattiskort, där jag faktiskt följt skissen ganska slaviskt. Jättefin skiss att arbeta efter – rekommenderas varmt! Sotade kanter, prickar och ritade stygn – ett typskt Zorcie-kort med andra ord!😉 Imorgon tänkte jag dessutom dela med mig av lite tips och trix om hur man får till snygga fusktstygn – välkommen tillbaka då!

1 kommentar

Filed under 'Ingba, Gäst-DT, Kort, Layouter, leamon, Skisser, Tettiz, Tigerblomma, Zorcie

One response to “Höstens andra skiss!

  1. Knas! Skickade jag inte iväg min kommentar ordentligt i förrgår?
    Nåja. Underbara alster! Häftigt att se så olika tolkningar på samma skiss!
    Skissen är härlig! Hann själv inte med den när jag canvaskluddade men den ska nog göras inom en snar framtid.🙂

Kommentera

