Gäst-DT Eva Fredriksson

Det var många som ville bli DT på ScrappTorget men det var bara några som fick och då föddes tanken på att låta några av de som inte lyckades hela vägen ändå skulle få visa lite av det de gör här  hos oss på ScrappTorget. Först ut är Eva Fredriksson och så här berättar hon om sig själv:

Jag heter Eva Fredriksson och är 56 år ung. Jag bor i Malmö med min sambo, vår son född 91 och en busig 10 månader gammal Golden valp. Jag är en kortmakare, jag scrappar inte. Jag har hållit på med denna hobby i 7-8 år ungefär och är helt och totalt fast i det. Jag älskar att göra kort. Min stil varierar beroende på vem och vad jag skall göra något till. Mitt ”signum” är nog lite grand alla sorters blomstämplar som jag har så många av att jag aldrig skulle våga räkna dem, dom gör jag många kort med. Men många andra motiv har jag också på mina kort. När jag färglägger motiv gör jag det mest med Promarker pennor. Jag använder mig också mycket av att göra bakgrunder med Distressdynor och sen stämpla motivet med Distressdyna i samma eller matchande färg. S.k. falsk akvarell där man färgar in stämplarna med vattenlösliga pennor, duschar vatten på och sen stämplar på akvarellpapper, är också något jag gärna gör. Jag testar gärna olika sorters vikningar på  kort, det är en utmaning att testa och hitta nya vikningar. Hela tiden hittar man nya vikningar. Jag är nog lite av pedant när det gäller färgkombinationer. Jag kan sitta i timmar och försöka få till en Cardstock och ett mönstrat papper som matchar. Jag lägger oftast ner många timmar på ett kort för jag vill att både jag och mottagaren skall vara nöjd med det så klart. Jag har en blogg som jag uppdaterar med jämna mellanrum med nya alster jag gjort.    http://evafre.blogg.se
Jag ser fram emot att få gästa Scrapptorget.

 

 

Tack Eva för att vi får visa några av dina fina kort. Glöm nu inte att besöka Evas blogg.

4 kommentarer

Filed under Gäst-DT

4 responses to “Gäst-DT Eva Fredriksson

  1. tigerblomma

    Vilka fina kort du har gjort Eva. Nu ska jag kika in på din blogg också.

  2. Jättefina kort Eva! Det är en härlig monokänsla när du håller till mestadels en färg.

Kommentera

