Vi tolkar dödssynderna – Girighet


Så var det dags för den andra döddsynden – girighet!

Jag agnelia, har tolkat girigheten vidare som ”vill ha, önskar” för min son kan vara mycket annat men inte girig. Det blev en rätt kort önskelista till tomten ifjol. Jag har en känsla av att den däremot blir längre i år nu när han är fem år.

* * *

Tettiz har gjort ett födelsedagskort till någon som vill stå i centrum och ha MÅNGA presenter och kanske till och med ha tårtan för sig själv – eller vad tror ni? Denna stämpel från Gorjuss passar perfekt till temat girighet, tycker jag – hon ser så bestämd ut och man kan tänka sig att hon tänker/säger ”var det inte MER presenter än så här?!”.

* * *

Jag, Ingba, har använt mig av en stämpel som t.o.m heter Fru Girig och är från Bildmålarna. Gult är girighetens färg så det försökte jag få med när jag gjorde en presentkasse. Jag tyckte det passade så bra till stämpeln.

* * *

Även jag, leamon, har gjort en presentpåse med Bildmålarnas stämpel ”Fru Girig” och tagit fasta på girighetens färg gul! Ett märkligt sammanträffande men riktigt roligt att se två alster med samma utgångspunkt bli så olika!

* * *

Jag, lykta, har gjort ett litet kort som ska innehålla ett presentkort på ett shoppingcenter. Gult är girighetens färg, enligt wikipedia, så därför fick kortet gå i gula toner. Jag har använt riktiga mynt som dekoration, små schweiziska franc som blivit över från en semester för ett par år sen. Tyckte att det passade med pengar till girighet.

                                                                          * * *

Jag, Tigerblomma, har tolkat girighet i en art journalsida. Girighetens färg är gul så det fick bli bakgrundsfärgen. Över det finns det guldfärg lite här och där, då den här tjejen är girig och vill ha allt. Journaling i form av ett citat om girighet.

Nu är ni läsare välkomna att maila in Era tolkningar av Girighet, som är vår andra dödssynd. Ni har tio dagar på er och så kommer vi efter det visa upp några av era bidrag här i bloggen. Skicka in era bidrag till scrapptorget@gmail.com

1 kommentar

Filed under 'agnelia, 'Ingba, 'lykta, Alter, Kort, Layouter, leamon, Teamets tolkningar, Tettiz, Tigerblomma, Utmaningar

One response to “Vi tolkar dödssynderna – Girighet

Kommentera

