Tigerblomma presenterar sig

Caroline heter jag men använder mig av Tigerblomma på nätet. Tigerblomma är en barnbok med fantastiska bilder. Min mamma kallade mig för det i sena tonåren för att hon tyckte att jag var, vacker som en blomma men hade klor och tänder som en tiger. Det var ett tag sedan nu! Vilken ni kan se på min presentations LO.

Jag gör normalt inte LO:er, det här blir min sjätte totalt på 3,5 år. Anledningen till det blev det här kortet är så simpelt som att min skrivare vägrade skriva ut något. Så det fick bli ett gammalt. Men det var roligt att försöka hitta färgskalan med mintgrönt, aprikost, turkost från den tiden, och jeansjackan var ju plagget nr 1.

Jag bor strax utanför Göteborg med min man och yngsta dotter. Jag har tre till som inte bor hemma längre. Dessutom har jag lyxen att ha minst fyra fysiska scrapbutiker och några konstnärsbutiker inom köravstånd.

Jag började med den här hobbyn i mars 2009. Då gick jag min först kurs. Anledningen till att jag gjorde det var att min svägerska hade gett mig ett Scrapbookalbum med motiveringen ”Ja, för du har ju alltid pratat om scrapbooking”. Något jag aldrig någonsin hade nämnt tidigare. Men efter att ha kikat på mitt album i sex månader så tänkte jag att nu måste jag ju göra något åt det och gick en kurs och fastnade i kortmakeriet. Jag var fast!

Min stil då, ja hur beskriver man den. Jag är nog inne och rotar på de flesta områden. Jag älskar färger, men kan lika gärna göra ett alster i naturtoner eller vintage. Mixed media år också något där jag kan gå loss  i ordentligt och bara leka.

Jag är jätteglad över att ha kommit med i det här gänget och ser fram emot att sätta igång. Jag hoppas att kunna inspirera och sätta igång en eller annan kreativ tanke.

Ja det var väl det hela tror jag.

8 kommentarer

Filed under Layouter, Scrapptorget, Tigerblomma

8 responses to “Tigerblomma presenterar sig

  1. Hihihihi, härlig bild! Visst var det väl viktigare att vara ”Cool, frän eller ball” på 80-talet? Eller är det bara så att man själv blivit äldre? ;-)))
    Kram
    //Cattie

  2. Kul Caroline, lycka till!
    KraM

  3. Härliga 80-talsfärger!😉
    Varmt välkommen till torget Tigerblomma!

  4. Vilket fantastiskt 80-talsfoto! Och väldigt fint matchat med färger på LOn!

  5. Välkommen! Haha, nostalgi på hög nivå😉

  6. Så snyggt!! 80-talet har verkligen en speciell plats i mitt hjärta – lite nostalgi såklart!🙂

  7. zorcie

    Även jag blir alldeles lyrisk när 80-talet kommer på tal – det var en härlig tid när man växte upp! Fyllt med trasiga jeans, tubsockar – och illrosa ögonskugga!😀

Kommentera

