Inte längre ett UFO…


Agnelia här igen och nu med ett mixed mediakort till. Jag älskar att kladda och kludda och leka mig fram. Det är som barnet inuti en släpps loss då!

För den som vill veta hur jag gjorde så har ni lite att läsa här.
Jag började med en bit vitt papper där jag drog med tre st distress stains, röd, orange och gul, för att få det att likna eldsflammor lite grann. Därefter tog jag min 6×6″ stencil Flames från The Crafters Workshop och smetade på med vit gesso i hålen. Tog loss försiktigt och lät det torka en bra stund. En liten gnutta av min guldfärgade inka gold spädde jag ut med ett kryddmått vatten och med hjälp av en pensel så målade jag på flammorna och bakgrunden. Dock blev det för guldigt på själva flammorna så där tog jag sen en fuktig snibb och torka bort det mesta, förutom det som hade hamnat i fördjupningarna på gesson.
Texten på kortet var ganska självklar,”you´re on” stämplades med Prima press stamps och ”fire” är bazzill alfastickers som fick lite glacepenna över sig. Men sen stod det still ett tag… Vad skulle jag ha mer på kortet?
Det blev faktiskt ett UFO (unfinished object) som blev liggandes några veckor innan jag kom på den rätt självklara och passande stämpeln, nämligen djävulsfiluren av DrNina för Kortmakaren! Sagt och gjort, letade upp den gamla godingen och färglade  den med copics. Även den fick bli målad i kanter av utspädd inka gold. Mer koncentrerad inka gold målade jag på treudden hans. Fäste honom på 1mm´s 3D-kuddar eftersom bakgrunden är rätt ojämn. Vips, så var mitt gamla UFO färdigt! Nu sitter det här hemma och väntar bara på att rätt mottagare och tillfälle ska dyka upp!

4 kommentarer

Filed under 'agnelia, Inspiration, Kort, Mixed Media

4 responses to “Inte längre ett UFO…

  1. SÅ läckert!! Jag måste leka lite mer med min modelling paste, jag med!!😀

  2. Kajsa

    Jättefint!😀

Kommentera

