Vi tolkar dödssynderna – Högmod

Hej kära läsare och välkommen till en löpande utmaning som vi kommer ha under resten av året! Vi i scrapptorgets team kommer att tolka de sju dödssynderna i tur och ordning.  Sen är ni läsare välkomna att göra era tolkningar av just den ”synd” vi nyss har visat upp och maila in till oss inom tio dagar. Så kanske vi visar upp just DITT bidrag här i bloggen!🙂 Några små priser kan det också bli när det är slut och alla har lika stor chans att vinna.
Det är fria tolkningar och det kan vara kort, layout, alter, art journaling eller vad som helst.

Den första dödssynden är: Högmod (fåfänga/storhetsvansinne/övermod/hybris) och här följer teamets tolkningar!

* * *

Jag, agnelia, tolkade högmod som fåfänga och gjorde ett kort. Violett är den första dödssyndens färg och det ville jag få med. En vacker liten ”spegelapa” där jag med lite trixande spegelvände stämpelmotivet (Kraftin´Kimmie). Syns kanske inte på fotot men det är en sorts OHplast över spegeln. Nedtill fick det bli ett passande citat av Mae West: ”You´re never too old to become younger”.

* * *

Här är min, Ingbas, tolkning av den första dödssynden. Jag har gjort en LO där titeln andas lite hybris- ”Simply the best”. Det är lite dubbelbottnad betydelse eftersom det kan tolkas som om det är jag, min syrra och systerdotter som är bäst men det kan också vara en solig semesterdag i London. Tolkningen är fri.

 

* * *

Jag, leamon, hade passande nog stämpeln ”Fru Högmod” från Bildmålarna i min ägo så självklart hängde jag på den här utmaningen!
När kortet var klart insåg jag dessutom att jag utan att veta hade använt mig av ”rätt” färg dessutom – violett! Den härliga textstämpeln kommer från Reprint.

3 kommentarer

Filed under 'agnelia, 'Ingba, Kort, Layouter, leamon, Utmaningar

3 responses to “Vi tolkar dödssynderna – Högmod

  1. Så läckra alster och så KUL att tolka de sju dödssynderna!!😀 Tänker genast på filmen Seven med Brad Pitt och Morgan Freeman…. *ryser*😀

  2. Pingback: Mer om utmaningen – de sju dödssynderna | ScrappTorget

Kommentera

