Skisstolkningar del 2

Idag visar vi ännu ett par tolkningar av skissen som vi visade i fredags. Klicka här för att komma direkt till skissen! Jag, leamon har den här gången skapat ett kort som blev i stilen clean & simple:

                                                                          * * *
Här kommer min, agnelias, tolkning av skissen. Jag följde skissen rätt mycket och lät hjärtan vara hjärtan. Annars händer det mig ofta att hjärtan blir stjärnor, blommor blir prickar osv när jag tolkar skisser.
Det är en layout med ett kärleksfullt foto på min man och vår äldsta son efter ett luciafirande på förskolan för snart två år sen. Jag älskar det fotot men har inte kommit mig för att scrappa det förrän jag såg den här skissen.
Jag började att med hjälp av en stencil och post it-lappar göra två hjärtan och en distressruteram, först färgade in med en röd Distress stain och sedan målade jag dem med utspädd röd och guldfärgad Inka gold. Stämplade datum, men inte år, med stämpel från Smash stamp. Sen rev jag svart washi tape (från Clas Ohlson av alla ställen!) och fäste längs kanterna. Titeln är stämplat med Prima Press bokstavsstämplar som jag recenserade i ett tidigare inlägg. Därefter var det nåt som fattades tyckte jag och lade över en av mina favoritstenciler från Crafters Workshop och duttade med distressdynan Black soot över.
Sen var jag nöjd och det blev mina två älsklingar på fotot också. Och jag är så glad att äntligen ha fått scrappat den här bilden. Tack leamon för en fin och inspirerande skiss!

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, Inspiration, Kort, Layouter, leamon

Kommentera

