Skapar med Scraplagrets kit – del 2

Hej igen! Då kommer här fyra alster till från mig, skapade ur Scraplagrets underbara månadskit. Första inlägget hittar ni här.

Först en grön och enkel layout passande till det rofyllda stället ute vid vår släktstuga i Österbotten. En vacker fjäril hörde dit och likaså en vit blomma som sedermera blev grön med hjälp av lite glimmer mist. Fjärilspappret är från Graphic45. Bokstäverna i rubriken är från min egen gömma.
Närbild på den ljuvliga fjärilen.

LO nr två är gjord med ett underbart Graphic45papper. Egentligen är det nog baksidan men jag tyckte bäst om den. Det är liten text på pappret så det spann jag vidare med och stämplade här och var på pappret med en bakgrundstextstämpel i beige och svart.  Det fanns läckra chipboards i paketet men det gjorde sig bättre med färre färger på denna layout. Så jag färgade in chippisarna med svart copicpenna och limmade fast pärlfloss på snurklan.  En ljusrosa blomma fick också bli svart förutom de gröna pistillerna. Beige floss & pärlfloss från min egen pysselhörna.

Sen har vi ett kort gjort i min favoritvikning, tri fold shutter card. Beskrivning kommer i ett senare inlägg om det inte redan finns här på torget.😉
Det är bara Graphic 45-papper använda på kortet och den roliga flygande grisen fick en central plats. Sedan har jag stämplat med fjärilar, trollsländor och myggor på. Däremot inte skrivit text och gjort klart inuti, vill ju inte avslöja för mycket om mottagaren råkar kika in här.
Närbild på den coola grisen. Bokstäverna SURE är från mitt eget stickersark.
Sist men inte minst. Eller jo, minst är den. Anyway, en liten presentpåse gjorde jag också med ett av G45´s fina papper. Där knöt jag fast en kameracharm med (egen) floss. Några stickers från Bo Bunnyarket. Tyvärr hade jag glömt OHpappret så min lilla påse får vara utan fönster ett tag och så får jag sätta dit det från insidan.🙂 Beskrivning på påsen kan också komma om det finns intresserade.

Stort tack till Scraplagret för sponsring av dessa underbara månadskit till oss i Scrapptorgets team.

6 kommentarer

Filed under 'agnelia, Inspiration, Kort, Layouter, Scraplagret

6 responses to “Skapar med Scraplagrets kit – del 2

  1. Kajsa

    Åh, så mycket fint!😀 Den där kortvikningen bara älskar jag! Har försökt att få till den ett par gånger, men jag får det inte alls bra.😦 Så en beskrivning, tack!😀

  2. Tack så mycket!🙂

    Kajsa, beskrivning kommer så fort jag får tid.🙂 Jag brukar själv göra fel på den ibland, det gäller att hålla koll så man inte skär där man bara ska biga/vika och hålla koll på millimetrarna.

  3. Så mycket läckert!!! I like it plenty!!😀

  4. vad mycket fint du skapat. Och den där påsen….en sån skulle jag vilja göra!!

Kommentera

