Skapar med Scraplagrets kit – del 1

Nu i augusti så blev det äntligen min, agnelias, tur att få skapa med kit från vår generösa sponsor Scraplagret! Tack för att ni sponsrar oss så troget!

För precis en vecka sen hämtade jag ut paket, i hällregn, för vem vill vänta längre än man behöver på ett sånt här mumsigt kit! Och WOW, vilket paket det var!!! Temat var Shabby och det bestod av tre st mönstrade papper från Bo Bunny, sex st från Graphic45, nio bazzill cardstock och en påse full med dekos så som band, blommor, knappar, chipboards m.m. Ett stort, läckert och inspirerande kit som det verkligen fick en att längta till att få sätta igång med. Men barnen hade kanske inte uppskattat att få lägga sig redan halv fem!😉

Det blir ett första inlägg av vad jag skapar med kitet, allt får inte plats i samma inlägg. Allt är från Scraplagrets kit om jag inte skriver annat.

Först ut har vi en layout jag gjorde. Ett frostigt höstlöv passade bra ihop med två papper från Bo Bunny – Weekend Market och de tre underbara textilblommorna med infattade blingstenar. Blombården längst nedan är en mönstrad chipboard. Den vackra blåmönstrade medaljongen fick sitta mellan de två BBpappren. Flossen som jag ”sydde ihop” med dem är från min egen gömma.  Likaså QK-alfabetet jag använde för att stansa ut titeln.
Närbild på bl a den vackra medaljongen och de snygga blommorna.

Sen har vi min andra layout. Fotot är ett av mina favoritfoton på min äldsta son, så scrappvänligt att jag har scrappat det hela tre gånger! Men alla gångerna i olika färger/effekter.😉 Även här är det två st Bo Bunny Weekend Market-papper jag har använt. Hela layouten utvecklade sig från den underbara gamla jordgloben som är en mönstrad chipboard. Min son är en kunskapsslukande liten femåring och just nu är det jorden och rymden som gäller! Metalldekos var också med i kitet och en resväska med bl a London på passade perfekt då Leo är en liten anglofil redan, åldern till trots. Alfabetsstickers högst upp i revan är från Bo Bunny. Bokstäverna jag har använt till rubrikerna är från mina egna.

Sen har vi första kortet. Det är gjort av ett enda mönsterpapper, Graphic 45 – Olde Curiosity Shoppe Collection, så snyggt!!! Först klippte jag ut fjärilar matchande en en stor kvadrat av pappret som jag lade direkt på kortbasen. Jag färgade in fjärilarna med två distress stains och böjde upp bingarna och fäste sen dem med dubbelhäftande tejp och 1 mm´s 3D-kuddar. Använde svart Enamel Accent till att göra fjärilskropparna. Bokstäverna är återigen från Bo Bunnys stickersark och de satte jag fast på en bit av remsan där det står vad det är för tillverkare och namn på pappret. Därefter blev hela kortet sprayad med en guldig mist.
Bild från annan vinkel så man bättre ser fjärilarnas lyftade vingar.

Till kort nr två har jag använt mig av tre st  Grapic 45 – Olde Curiosity Shoppe-papper. När jag såg det läckra pappret med påfågelfjädrar så kom jag genast att tänka på min gamla Kraftin´Kimmie stämpel som har påfågelfjädrar i håret, Vivienne tror jag hon heter. Jag bigade och vikte påfågelpappret till en solfjäder. Därifrån utgick jag och prövade mig fram vilka andra papper som kunde passa in. ”Frimärket” ner till höger är också en mönstrad chipboard från kitet och jag tyckte att de glada amerikanska sjömännen passade väl in. Kunde se och höra framför mig hur de visslade på damen ifråga. Jag tog ännu en chipboard från kitet men där använde jag istället bokstavstickerserna och kanterna till att göra Oh, la la-skylten. Tre söta små blommor var lite för ljusa i färgen för att passa in så de fick sig en ducsh av några olika mister innan de hamnade på kortet. Sen piffade jag upp med lite olika bling och glazepennor, och Stardust stickles.

Tack för att ni har orkat läsa och framför allt titta på bilderna i detta långa inlägg! Stooort tack till Emma på Scraplagret igen för ett underbart kit och och för att du är så snäll och sponsrar Scrapptorget!

Och håll utkik allihopa, nästa vecka dyker jag upp igen med del två av Scraplagrets kit.

6 kommentarer

Filed under 'agnelia, Inspiration, Kort, Layouter, Scraplagret

6 responses to “Skapar med Scraplagrets kit – del 1

  1. Åhhh! Vilka fina alster, och fiffiga tankar om hur man kan använda materialet. Som med jordgloben och frågvisa barn🙂 t ex. Tack för att du skapat allt detta, ska bli spännande med del 2🙂

  2. Snyggt!!!
    Älskar sömmen, helt galet snygg.
    Tack för inspirationen.

  3. Kajsa

    Guuuud vilka fina papper!😀 Ja, och dina alster och resten av paketet också så klart!😛

  4. Fantastiskt fina alster du har gjort!

  5. Stort tack allihopa för era fina kommentarer!😀

Kommentera

