OS-inspirerat

Många med mig (Ingba)  har kanske följt OS och hållit tummarna för svenskarna. Under OS har mitt pysselbord fått flytta ut i TV-rummet så att jag har kunnat scrappa, titta och lyssna samtidigt. Mitt stora idrottsintresse började med ett annat OS, OS i München 1972 och den fantastiska gymnasten Olga Korbut, Sparven från Minsk och Ulrika Knapes fantastiska simhopp. Jag lärde mig både hjula och stå på händer den sommaren och det som blev avgörande var att det kom en lapp i brevlådan om träning i friidrott och min mamma som tyckte att jag sprang jämt skjutsade dit mig och jag blev helt fast och älskade friidrotten. Många gånger drömde jag som barn om att få vara med på OS och få ta en medalj därför var det lite häftigt när jag såg att de hade byggt upp en OS-scen på Mdm Tussauds och naturligtvis fick det bli en LO om denna dröm.

En närbild:

PS! Du vet väl att du har chansen att vara med i vårt gäng genom att söka som DT.

1 kommentar

Filed under 'Ingba, Layouter

One response to “OS-inspirerat

  1. Men vad kul att ”förverkliga” sin gamla barndomsdröm på det viset! Härlig LO och härlig inspiration Ingba! Man börjar genast själv fundera vad man hade för barndomsdrömmar och om det är något scrapvärde.😉

Kommentera

