Mixed mediakort med min favoritstämpel

God morgon och härlig fredag!
Idag är det min tur att blogga och nu kan jag äntligen blogga det mixed mediakort jag gjorde för ett tag sen. Det var nämligen till en vän som fyllde år 1/8 så jag ville inte visa det i förväg.🙂 För det är också snyggare i verkligheten, inte helt lättfotat tyvärr med allt skimrande och nyanser. Men anyway, här kommer det.

Om det inte syns ordentligt så är texten: ”embrace the small things in life and be amazed”.
Jag använde mig av en stencil från TCW och smetade på med vit gesso. Sedan sprayade jag med två blålila Glimmer mist. Jag löste upp en liten klutt Inka gold Graphite i lite vatten och penslade på längs kanterna och gessoupphöjningarna. Tror även jag mistade kortet med perfect pearl (så mycket som det skimrar!) men jag är inte helt hundra, det var som sagt några veckor sen jag gjorde kortet.
Finfina ord från Tim Holtz Chitchat inkade jag in kanterna på med blå och lila distress stains. Sen min yttepyttiga men absoluta favoritstämpel skulle få vara med. En liten älva som luktar på en ros. Kommer inte ihåg märket just för tillfället, det är iaf den ena av ett par, en älvpojke hör till men den har jag sällan använt.
Staz on tror jag använde till den stämplingen, det brukar fungera till det mesta.

Jag hade även fått tag i en slags chipboardfigur med samma motiv som stämpeln. Den försökte jag rita av med tunna blyertsstreck men på det nästan färdiga alstret var det svårt att se sen var jag skulle fylla i med vit penna.😉 Men det blev bra till slut.

Nej, nu säger jag tack för mig och på återseende! Hoppas att jag har lyckats inspirera er! ♥

2 kommentarer

Filed under 'agnelia, Inspiration, Kort, Mixed Media

2 responses to “Mixed mediakort med min favoritstämpel

  1. Riktigt läckert – gillar effekten av det upphöjda, skimrande gessomönstret!!😀

Kommentera

