Skapat av Scraplagrets månadskit!

Hallåj!

Känslan när man får ett tjockt paket med posten, och man vet att det är fyllt av en massa gotte

Jag har fått ett jättefint paket från Scralagret och två alster skapade av detta mterial tänkte jag visa för er nu. Jag har gjort en sak till, men den håller jag på tills det blir min tur att blogga igen…

Kitet bestod av Crate story teller 12×12 designark + alpha stickers och matchande CS, blommor: Prima primmer’s bleached white + peach, blå/vitt bomullssnöre, Webster’s pages trim petite ruffle gold trim, Tim Holtz idea-ology accoutrements buttons, Prima wood embellishments envelope samt Crate story teller buttons.

Direkt när jag öppnade det färgglada paketet, bestämde jag mig för att börja med att göra ett par LOs och att enkom använda mig av material ur paketet. Temana i paketet var resor och minnen, så jag bestämde mig för att göra en LO på vardera tema. Först ut blev minneslayouten:

Jag föll direkt för primablommorna och ville därför att de – tillsammans med fotona – skulle vara i centrum på layouten. Då bilden är rätt otydlig, kommer här ett par närbilder på detaljerna:

 

Den andra layouten fick bli en del av ett större tema som jag har skapat till sedan länge; jag och hela min familj var i Provence 2005 och som en del till detta Provence-album gjorde jag följande layout:

Återigen: det är svårt att få till bra foton med mobilkamera, så här kommer ytterligare detaljbilder:

Det enda på dessa två layouter som inte kommer från paketet är det rosa rambandet på den undre layouten.

 

Med fokus på pappret i paketet, kommer jag att visa upp även ett minialbum – men det får bli den 31/7!

Kram

Kajsa

Jag ber verklgien om ursäkt för kvlitén på bilderna – jag lever fortfarande med endast en mobilkamera, så det är svårt att få till det bra.

5 kommentarer

Filed under Inspiration, Kajsa, Layouter, Nyheter, Scraplagret, Scrapptorget

5 responses to “Skapat av Scraplagrets månadskit!

  1. Vilket fint paket och fina layouter!
    Ser fram emot fortsättningsinlägget.🙂

  2. mmm… vilket härligt paket och ursnygga alster!!!

  3. Pingback: Skapat för Scraplagret! « Kajsas vrå

  4. Pingback: Skapat av Scraplagrets månadskit, part II! | ScrappTorget

Kommentera

