Provat på bandanateknik

Hej på er läsare!  Jag, agnelia, blev slutligen också nyfiken på en av de senaste ”flugorna” inom Mixed Media, nämligen Bandanatekniken.
Denna youtubetutorial av superduktiga RachO113 rekommenderas varmt.

Jag använde mig av distressdynor istället för Staz on, så resultatet blir inte riktigt lika färgstarkt. Till stämplarna använde jag däremot Staz on Jet black.
Jag började med att stämpla, maska och stämpla mer tills jag var nöjd. Sedan duttade jag med distresshandtaget och utvalda distressdynor  över kortet tills jag var nöjd.  Därefter fram med min vita penna, uniball signo, och fyllde i här och där.  Slutligen så på med lite Glossy accent, Crackle accent, Stickles, Sakura stardust och Sakura glace, Pearlmaker, Enamel accent, Inka gold, perfect pearl mist och kanske nåt mer. Det varierar lite från kort till kort vad som hamnade på. Bara att leka sig fram och prova!

De första korten gjorde jag i de ganska typiska färgglada färgerna, därefter ett par kort med helt andra färgsättningar. Alla gjorda med distressdynor. Hoppsan, hade visst inte hunnit monterat fast mina tre första kort på kortbaser ännu när korten togs.

Här ser ni mina tre första kort i tre olika stadier. Den i mitten är bara stämplad och maskad, den till vänster har jag duttat in med distressfärg och den till höger är färdig med vit penna och allehanda medium och kladd på.

Till dessa tre ovan är jag inte helt hundra på vilka dynor jag använde men jag tror det var Mustard seed, Barn door och Broken china. Till de två korten nedan så _vet_ jag iaf för jag tog kort på dynorna som kom-ihåg-hjälp.😉 Till det första använde jag: Frayed burlap, Bundled sage, Old paper och Wild honey. Till Marilynkortet använde jag: Black soot, Spun sugar och Victorian Velvet.

Min sammanfattning av tekniken att den är väldigt, väldigt rolig att använda. Speciellt om man som jag gillar att stämpla, maska och kludda & kladda! Inte behöver man ha så mycket saker heller utan det mesta har många hemma redan. Det går att variera sig väldigt mycket, beroende på vilka stämplar och färger på dynor man använder sig av. Nu har jag bara gjort kort än så länge men man kan göra tags, boknärken, altrat, layouter osv. Riktigt skoj också att botanisera bland sina stämplar, både gamla och nya och få användning för så många av dem vid samma tillfälle. Kanske helt oväntande stämpelkombinationer eller så har en del av dem inte kommit till sin rätt innan.

Hoppas att ni gillade inlägget och har ni några frågor så är det bara att ställa dem i kommentarsfältet här under. 😀

Tack för mig och vi ses snart igen!

2 kommentarer

Filed under 'agnelia, Mixed Media

2 responses to “Provat på bandanateknik

  1. ingba

    Så snyggt!
    kram Inger

  2. Kajsa

    Gillar´t!😀

Kommentera

