Träkista + metalltejp = sant!


Här kommer en skattkista, gjord på beställning på sätt och vis. Min son som skulle få ha ett femårskalas ville inte ha fiskdamm utan skattjakt. Okej, jag kom på att jag hade en kistaktig låda i källaren som kunde duga. Men den var lite tråkig, såg ut som en brun, tråkig inredningspryl, inte nåt passande ett femårskalas med piratinslag. Så jag beslöt att piffa upp den med metalltejp!😀

Så efter flera långa kvällar framför TV:n så var kistan nästan helt täckt med metalltejp. Då var det dags att ge den lite mer slitet utseende så jag sandpapprade överallt jag kom åt. Sen var det dags att kladda! Jag kommer inte ihåg om det var svart akrylfärg eller svart gesso jag använde här ,men det är inte så stor skillnad. Kladdade på massor med färg och väntade ett kort tag och torkade bort det mesta med fuktig disksvamp.

Letade fram passande grungeboard i gömmorna och klädde in med metalltejp. Infärgade med Alco ink Pitch black och så gnuggade jag in figurerna med två olika Inka Goldfärger, Graphite på döskallen och Gold på nyckelhålet. Svart UTEE hade jag fått i födelsedagspresent ett tag innan och ville testa om det funkade på metalltejp. Och med lite envishet och tre omgånger UTEE så satt där till sist en fin kungakrona, även det en present. Några sista gnugganden med Inka Gold Graphite här och där så var kistan klar.

Sonen blev supernöjd med skattkistan och den gjorde succé på kalaset. Och jag, jag vann en altra & stämpla-tävling med den på en cybercropp.😀


Här är en bild på hur kistan såg ut inuti, med guldpengar, ett par juveler och kungakrona. Med på bilden är inte gästernas godispåsar för bilden är tagen efter kalaset. Där ser man också vilken färg kistan hade innan make overn, har tyvärr inte hittat en bild på hur den såg ut innan men det ska finnas nånstans.

Har ni också gjort något kul med metalltejp så lämna gärna en länk i kommentarerna så får jag och andra komma in och kika.😀

6 kommentarer

Filed under 'agnelia, Alter

6 responses to “Träkista + metalltejp = sant!

  1. mimbirgitta

    Så Superläcker!!!

  2. WOOWW!! Såååsnygg!! Verkligen superhärlig och välarbetad!
    Kram

  3. ingba

    Den är fantastisk och förstår att sonen var helnöjd.

  4. Tack så mycket tjejer!😀

  5. Kajsa

    Guuuud så fin!😀

Kommentera

