Favoriter

Ja, så var temat på en annan tävling i cybercroppen som jag deltog i nyligen. Jag kom då att tänka på min absoluta favoritpysselmusik. En skiva som jag fick i födelsedagspresent av min man för några år sen och som har blivit spelad oräkneligt många gånger sen dess. Inte minst när jag pysslar!


Då fotot i sig är väldigt dramatiskt så ville jag ha något lugnare i resten layouten. Så jag beslöt mig för att köra på vit utstansad text på vit botten, endast inramad av riven svart washi tape. Den utstansade texten är samtliga låttitlar från skivan, 22 st låtar! Dock är de inte i ordning, fick anpassa dem lite för att få plats. Tror jag räknade till ca 265 utstansade bokstäver!😮 Det tog med andra ord ett bra tag att stansa ut, lägga i ordning och limma dit dem. Tack och lov för bra pincett och en limpenna med kulspetstopp när så många smala saker skulle limmas fast!

Nys inte nu!!!😉
Typsnittet är gemenerna till Quickutz Uptown Girl, något modifierade. T ex är g, h, l, t, f, p med flera väldigt höga och långa så de fick jag klippa av och göra om så att all text skulle få plats. Kul för annars brukar jag bara använda Uptown Girls versaler, som är väldigt annorlunda.

Jag blev väldigt nöjd med layouten och tycker det blev effektfullt med den vita utstansade texten mot den vita bakgrunden, båda Bazzill Orange Peel – White.

Tack för att ni ville läsa mitt inlägg! Tack också ni som röstade på min layout! I väldigt hård konkurrens kom jag 3:a efter två duktiga tjejer som trängdes på förstaprispallen med lika antal röster.🙂

Tack för mig & på återseende!

2 kommentarer

Filed under 'agnelia, Layouter

2 responses to “Favoriter

  1. men jisses så läckert med den vita texten!!!

Kommentera

