Scrapliftkedja

Hallå! Nenne här, jag utmanade teamet till en scrapliftkedja för flera månader sedan och det var många som var sugna på att vara med så det har tagit en stund att samla ihop allt. Men nu är slutresultatet färdigt att visas upp! Här är layouten som startade hela scrapliftkedjan, en av mina favoriter från förra året: 

***

Den första att utmanas har tyvärr lämnat Torget, nämligen Liza, man ser helt klart vad hon inspirerats av, färgerna och designen:

 ***

Nästa i kedjan är Hegu:

Jag inspirerades av designen av layouten. Det blev färgglatt och lekfullt! Very Happy

***

Sedan kommer Annikas  härliga tolkning:

***

Lilla07an har tolkat Annikas layout så här:

***

MezzaNotte liftade således Lilla07an och så här läcker blev hennes layout:

***

Jag, agnelia, liftade MezzaNottes läckra layout.

Jag inspirerades av både designen, bl a kluddade jag med med en stencil i bakgrunden och använde en siffra i titeln. Very HappyDet blev färgglatt och lekfullt när jag plockade upp färger från fotot och lekte med bl a mist, washitejp och spillbitar.

***
Sedan kommer Ingbas  härliga tolkning:

Jag liftade en del av upplägget och  att använda mig av en mask samt den gröna och gula färgen. Men som alltid när jag gör en LO lever den lite sitt eget liv och det blev några färger till. Tack Nenne för en rolig utmaning och det är ju som viskeleken att det blir något annat i slutet och man kan inte känna igen det ursprungliga.

***

Sist ut jennie:

 

***

Tänk vad spännande det kan bli när flera liftar varandra och ingen har en aning om hur ursprungslayouten såg ut! Det är ju det som är så roligt med inspiration och scraplifter, man fastnar för små detaljer och väljer att ta med dem och inget annat, eller så gör man en CASE (Copy And Steal Everything) och härmar rakt av. Jag tycker att det är helt ok men man ska komma ihåg att berätta varifrån man hämtar sin inspiration!

2 kommentarer

Filed under 'agnelia, 'Ingba, Hegu, Inspiration, Jennie, Layouter, Lilla07an/Maria, Liza, Nenne

2 responses to “Scrapliftkedja

  1. vilken härlig utmaning! Kul att se era tolkningar tjejer!!!

  2. agnelia

    Tack Nenne för en rolig och annorlunda utmaning!😀
    Det var jättekul att först i efterhand få se allas alster, att t o m den första var hemlig. Liftkedja där man bara får se den LO man ska lifta är verkligen i min smak.

Kommentera

