Fler studentkort!

Nu springer tiden verkligen snabbt framåt och idagarna är det dags för alla studentmottagningar. Jag, Nenne, har också gjort ett kort till en lycklig ungdom med hela livet framför sig:

Jag har använt klassiska färger och en söt prästkrage, sedan har jag skrivit ut text från datorn på styvt, vitt papper den fina rutan med studentsången har jag lånat från Mirabyll’s blogg, ett superställe där du kan hitta ALLT du kan tänka dig i form av journalingrutor, biljetter, hälsningar och tips på hur du fixar till texter och rutor så att de passar just dig och dina behov! Har ni inte varit där så måste ni kika in där! Hon bloggar inte längre men allt ligger kvar och är gratis att använda – glöm inte att ge credit bara!

* * *

Även i min (leamons) pysselvrå skapas det studentkort på löpande band just nu =) Till det här kortet har jag använt mig av en stämpel från Magnolia och studentpapper från Pysselmakaren. Färgerna blev även den här gången i klassiskt gult och blått. Inspiration till texten bredvid motivet har jag hämtat från ett äldre kort skapat av Lillemor.

Det är studentkortsverkstad även hemma hos mig. Jag har skapat ett kort med en gammal Magnoliastämpel och papper från Maja Design: Skärgårdsliv och Lantliv.

Ni kommer väl ihåg att visa oss era studentkort genom att kommentera med en länk. Du kan vinna ett kortkit med papper från bl.a Maja Design och Magnolia. Du har t.o.m 6 juni på dig.

Lämna en kommentar

Filed under 'Ingba, Inspiration, Kort, leamon, Nenne, Student

Kommentera

