Studentkort

Hej alla! Idag är det jag, Ingba, som har utmanat ScrappTorget gänget och er på att göra studentkort. När man som jag har barn i gymnasieåldern blir det en hel del studentkort att göra och ibland tryter inspirationen och det tänkte jag få hjälp med. Själv har jag börjat studentkortstillverkningen med 3 kort med stämplar från Magnolia. Sittande Magnolia är en gammal studentstämpel men den andra Tjejstudenten är ny för i år. Det finns också en ny kille men jag har använt en vanlig Magnoliakille och använt mössan från sittande Magnolia som jag har klippt ut och limmat på. Nya Maja Design Vintage Summer är som gjorda för studentkort.

* * *

Jag, leamon, har ju en egen student i huset i år och självklart ska hon få ett handgjort kort! Jag har använt mig av en studentstämpel från Bildmålarna som jag har målat med distressrefiller.  Det blev i vanlig ordning ett ganska ”rent” kort från mig i klassiska gul-blå färger🙂

 

Tack Ingba för en kul utmaning!!!

* * *

Det kommer nog fler studentkort här i bloggen innan vårterminen är slut. Är det så att ni pysslar med egna studentkort hemma i stugorna så visa oss gärna genom att kommentera med en länk till ert blogginlägg. Jag lottar ut ett litet kortkit på nationaldagen till någon av er som har visat studentkort. Njut av sommarvärmen men glöm nu inte att skapa lite att visa oss och till alla oss mammor önskar jag en underbar dag och hoppas att vi blir både firade och uppassade för det är vi värda!

6 kommentarer

Filed under 'Ingba, Kort, leamon, Scrapptorget, Utmaningar

6 responses to “Studentkort

  1. Det har blivit några studentkort för mig i år,
    men jag gillar att göra dom för det är en härlig högtid.
    Eftersom jag inte orkade välja ut en länk att ge er så hoppas jag att det är okej för dig om du går in på min blogg och klickar på kategorin: studentkort så kommer dom jag gjort upp.
    http://www.onkis.webblogg.se
    Må gott!

  2. Jag har gjort ett studentkort i boxform. Kortet hittar ni här: http://johannascardmaking.blogspot.se/2012/06/studenten-johannes.html

    Ha det fint!

  3. Här kommer en länk till en studentmössa/kort jag gjort!
    http://milla80sblogg.blogspot.se/2012/06/en-studentmossa-som-kort.html

    MVH Milla

  4. Har eftersatt bloggandet då beställningarna på Studentkort går varma…Puuh…Men ett par har jag i alla fall lyckats fota och lägga upp på bloggen!🙂

    http://cattiegirl.blogspot.se/2012/06/studentkortsverkstad.html

    Kram
    //Cattie

Kommentera

