Kalasinbjudningar med glitter och färg


Dagarna går fort och plötsligt kom jag på att det inte bara var dags att tänka på inbjudningskorten till sonens 5-årskalas utan det var hög tid att skicka ut korten också! Hade inte ens funderat hur de skulle se ut och sonen hade antingen för många och konstiga önskemål eller inga alls. Till slut sade han: GLITTER!

Och glitter fick det bli! Började med att stansa ut ordet KALAS i glittrig, självhäftande foam. Det fick bli alfabetet Disco från Quickutz eftersom den har skuggor och det blir lite extra läckert. Efter ett onödigt stort antal stansningar, eftersom den blivande kalaskillen snodde en del guldglittriga bokstäver, så var det dags att tänka på resten av kortet. Jag hade mina älskade Distress Stains framför mig och fick en idé. Om jag istället för att göra splashar gör små duttar och ritar runt så kan det nog se ut som ballonger? Jag testade med fem av mina mest färgglada stains och det funkade. Ritade konturer (inte helt jämnt med flit) och snören med två olika tjocka svarta pennor och sen lite blänk på ballongerna med den underbara vita pennan Signo UniBall. Sedan tog jag två glimmer mist för mer glitter och färg, tror det var Olive Vine och Yellow Daisy.
Den övriga texten stämplade jag med mina gamla snapstamps och glittrade till dem också med blingpennan från Sakura.  Därefter var jag nästan klar. Chalkade kanterna lite lätt och monterade på lite udda färger av cardstock jag hade över. Sonen blev väldigt  nöjd och vi hann få ut inbjudningskorten i tid – Mission completed!

Tack för mig och på återseende!

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, Kort

Kommentera

