Ziggy och gräsklipparen

Hej alla, Ingba här. I södra delen av landet har vi underbart vårväder och dessutom har jag varit långledig=pyssel. I helgen gjorde jag denna LO till en skissutmaning som handlar om att vi förra sommaren la ny gräsmatta på alla våra 25 m². Man fick inte gå eller klippa gräsmattan på nästan 2 månader, bara vattna. Detta gjorde att gräsmattan växte som ogräs. Dessutom hade vi svårt att hitta någon i närheten som kunde trimma en australisk terrier, så Ziggy var extremt långhårig.

När jag höll på med en kom jag att tänka på när vi väl fick klippa gräsmattan hade vi lånat en elgräsklippare men vår hund Ziggy såg den som en inkräktare och började skälla, jaga den och bita den i hjulen. Detta såg så roligt ut så fram kom kameran och jag knäppte en hel del kort.  Jag funderade hur jag skulle scrappa det här eftersom jag ville ha många kort med och berätta en historia. Jag tänkte att man kanske kan använda sig av samma ide som till ”projekt life”, att använda sig av plastfickor. Jag har också använt anteckningskort och stickers mestadels från October Afternoon.

Det var allt för denna gång. Nästa gång hoppas jag att jag kan inspirera med lite studentkort.

1 kommentar

Filed under 'Ingba, Layouter, Scrapptorget

One response to “Ziggy och gräsklipparen

  1. agnelia

    Härlig layout, härliga färger och härligt foto!😀

Kommentera

