En annorlunda layout

Här kommer en av senaste tidens favoritlayouter. Den tog grymt många timmar att göra (och fick smeknamnet helveteslayouten då det kändes som om jag aldrig skulle bli klar med den) men det var det verkligen värt i slutändan. Screw Jante för jag är faktiskt supernöjd till och med!
En annorlunda layout och här berättar jag hur den kom till.

Jag börjde med en vit cardstock och sen började jag stämpla olika stämplar och maska med redan stämplade, utklippta postitlappar, stämpla och maska, stämpla och maska, stämpla och maska osv…

Därefter blev det ett spännande ögonblick när jag rev bort alla postitlappar för att se om det hade blivit ett bra resultat eller ej. Och ja, nöjd blev jag. Därefter tog jag två olika tunna svarta pennor och fyllde i konturer runt en del av stämplarna. Några av stämplarna fick ifyllda detaljer med röd eller blå Copicpenna för att ta upp tröjfärgerna från det i övrigt svartvita fotot. Blå blingstenar fick sättas i kronan ovanför vingarna för att det dels passade in, dels enligt bingobrickan skulle vara med blingstenar. Layouten gjorde jag på en träff till en bingoutmaning och raden jag valde var; blingstenar, något stämplat, vingar och ett par grejer till jag inte kommer ihåg nu. Kan det ha varit metall och akrylfärg/gesso kanske?
Hjärtat är en grungeboard som jag tejpade med metalltejp och färgade in med svart alcoink. Titeln var vanliga grå thickers som jag limmade och strödde på sammetspulver med glitter i. Runt själva fotot så drog jag Distress Stain Picket Fence för att få fram den lite mjölkiga, transparenta effekten. Sedan det kladdiga, svart gesso kluddade jag på runt kanterna på hela cardstocken.

Så här såg den ut när jag hade maskat färdigt och inte vågat lyfta på lapparna än.

F.d. grå thickers nu med sammets/glitterpulver på.

Svart gesso runt cardstockens kanter.
Grungeboardhjärtat som fått metalltejp på sig och sedan en omgång alco ink. Och yttepyttiga minialphastickers från Kaiser.

Blingstenar i kronan.

Vit distress stain längs med fotots kanter.

Plockade upp färgerna från tröjan, resten av fotot är ju svartvitt, och fyllde i eller runt några av stämplarna.

Inspirationen kom från denna sparade klädetikett som satt på min son Leos jeans för några år sen.

Hoppas att ni fick lite inspiration till en annorlunda layout ni också. Länka gärna i kommentarerna om ni också har en annorlunda LO som ni vill inspirera andra med.

Tack för mig & på återseende!

10 kommentarer

Filed under 'agnelia, Inspiration, Layouter

10 responses to “En annorlunda layout

  1. Supersnyggt och vilket jobb du lagt ner men det är det väl värt när det blir så bra!

  2. Wow, superläcker!

  3. Alex

    Superhäftigt, gillar effekten av alla de svarta linjerna och de sparsamma dekorationerna.

  4. GRYMT snyggt! Vilket slit – men så himla snyggt så du ska absolut vara helnöjd med den här LO’n. WOW!

  5. Superfin! Älskar allt ihopmaskat!

  6. mezzanotteskapar

    Den här LO n är bara sååå snygg!!

  7. Ali

    Oj vilket jobb du har lagt ner, men så blev det riktigt snyggt också!

  8. agnelia

    Tack så hjärtans mycket för era fina kommentarer!😀

  9. solvin

    Superläckert! Vilket jobb du lagt ner men som sagt, med mycket bra resultat. Visst är det härligt när det lyckas?!🙂 Mycket inspirerande!

  10. Tack så väldigt mycket!🙂

Kommentera

