Recycling – scrappa med rester från klädinköpen!

En utmaning i återvinningens tecken! Ibland får man med så snygga etiketter när man köper kläder. Eller de där små sidenbanden som brukar sitta i axlarna på tröjor, så att de inte faller av galgen.  Eller alla extraknappar som följer med. Jag har en hel låda med gamla extra-knappar som aldrig behövt användas och kläderna har gått vidare till insamling eller skrotats av olika orsaker. Dags att leta i garderoben efter dekorationer alltså! Återvinning och recycling – det ligger i tiden! Så här har teamet antagit utmaningen och det ska bli spännande att se vad du hittar på! Länka gärna något som du gjort där du använt rester från klädinköpen!

* * *

Nenne här! Jag hade precis lagt undan en så superläcker klädlapp som jag faktiskt hade tänkt att scrappa med vid något tillfälle när Annika utmanade oss med det här roliga och jag gjorde en layout om min kärlek till accessoarer:

Jag klippte itu lappen i två bitar för att få med så mycket av texten som möjligt:

Tack Annika för den roliga utmaningen, nästa gång blir det nog ett alster med alla dessa knappar på!

***

Ingba: Jag hakade på Annikas utmaning eftersom jag alltid sparar fina tags från kläder mm men aldrig har kommit mig för att använda dem. Precis som många andra har jag många födelsedagar i släkten och bland vänner under våren och då passade det ju bra att göra ett kort. Jag har använt en tag från Lindex som satt på ett par jeans jag köpte i somras.

 En rutig knapp fick dölja texten ”by Lindex”. Egentligen hade jag velat ha en jeansknapp men kunde inte hitta min knapplåda med extraknappar utan fick ta en som fanns i ett scrappaket. En kul utmaning och det blir säkert fler alster med tags eller knappar från klädinköp.

 

Lämna en kommentar

Filed under 'Ingba, Layouter, Nenne, Utmaningar

Kommentera

