agnelias layout-utmaning


Här kommer en layoututmaning från mig, agnelia. Teamet fick en utmaning att skapa en LO med följande kriterier:

  • Fler än ett foto
  • Blanda olika typsnitt
  • Använd inget mönstrat papper

I övrigt helt fritt. (ang flera foton, så länge det är mer än ett så är det okej, samma sak med typsnitt) Smile

Kriterierna ligger mig varmt om hjärtat även om jag inte alltid nyttjar alla på samma LO. Jag gillar att ha med flera foton, att blanda olika typsnitt vare sig det är utstansat eller ej, jag tycker om att använda mina quickutzalfabet och ofta händer det att mina layouter blir utan mönstrat papper,  planerat eller oplanerat.

Här har ni en LO från mig. Bilderna är på en härlig dubbelhövdad maskros som min son plockade till sin mormor på väg hem från dagis ifjol. Typsnitten är alla utstansade från Quickutz 4×8 plattor, Haunted, Jolly/Deck the halls och Jacqueline.


***

Annika har använt två bruna nyanser av cardstock och både stämplat och doodlat med grå stämpelfärg. Rubriken är olika stickers och vanlig penna. Lite färgglad confetti kanske piggar upp det annars lite sjukliga temat i layouten som handlar om sonen och öroninflammationerna!


***

Jag, MezzaNotte tycker att det otroligt roligt och utmanande att inte använda mönstrat papper. Har distressat bakgrunden, med hjälp av två olika masker. En tredje mask, små cirklar har jag doodlat i och runt om. Dessa cirklar har även fått lite handskriven  journaling.  Tyckte att det passade bra med samma foto i olika storlek för att få ett djup i LO n.

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, Annika, Layouter, MezzaNotte, Scrapptorget, Utmaningar

Kommentera

