Födelsedagskort till män

Jag, Ingba, älskar att göra kort med stämplar, blommor, glitter och mycket bling men även männen fyller ju år och då kanske man inte riktigt kan vräka på i samma utsträckning. Jag själv tycker det är ganska svårt att göra manliga kort men i höstas gav Pion Design ut en papperskollektion ”Till Far” med lite mer manliga papper som gör det lite lättare och det går också bra att göra kort utan stämplar av den om man hellre gör det. Sen har jag hittat en stämpel från Magnolia som jag tycker passar i alla lägen.

 Jag skall visa två kort jag har gjort till de män som står mig närmast. Först ut ett kort till min make från mig och barnen därför står det ”Världens bästa pappa”.

I januari fyllde min pappa 80 år och då fick han detta kort.

 Jag gillar också textstämpeln från Vilda Stamps och visst är det så ”Man blir aldrig gammal bara äldre”. Skall se om jag känner så om några dagar då jag själv har levt ett halvt sekel (som firas i solen och vem kan väl vara gammal då!).

Lämna en kommentar

Filed under 'Ingba, Kort, Scrapptorget

Kommentera

