Veckodagbok i layoutform

Överallt ser man olika ”Project Life”, scrappare som dokumenterar sin vardag på olika sätt, och just nu är det mycket vanligt med plastfickor som har flera fickor där man sätter in bilder tillsammans med mönsterpapper, dekorationer, biljetter och etiketter, och annat som fyller vardagen. Sök på Project Life så kommer du hitta många spännande sidor.

Jag har också börjat på ett årsalbum liknande det jag gjorde 2010. Jag har ett antal färdiga Photoshop-mallar där jag kombinerar ihop bilder från veckan som gått. Sedan skriver jag några rader om vad vi gjort, och scrappar det till en 12*12 tums sida i ett veckoalbum. Jag säger inte att jag måste ta ett visst antal bilder per vecka, en bild om dagen eller så, utan kombinerar ihop de bilder som blivit under veckan, och som berättar något om vad som hänt, eller hur vardagen ser ut.

Här kommer vecka 2 och vecka 5 i vår familj. Den senare var en riktig sjukvecka, där 4 av familjens 5 medlemmar var sjuka hela eller delar av veckan. Om några år får vi se om någon kommer ihåg hur Ipren-förpackningen såg ut!

 

Lämna en kommentar

Filed under Annika, Inspiration, Tips och idéer

Kommentera

