Utmaning – 1 cardstock 3 kort

Hallå i stugorna, Nenne här med en utmaning! Med ett cardstock, 2-3 mönstrade papper och matchande dekorationer ska du skapa tre matchande kort i minskande storlek!

*Dela ditt cardstock på mitten och vik till ett 15×15 cs bas – detta blir ditt första kort

*Dela sedan den andra halvan vid 20 cm och vik ihop på mitten och likadant med den sista biten: du har nu en 10×15 cs bas och en 10×7,5 cs bas

*Dekorera dina kortbaser på valfritt sätt med dina papper och dekosar! Varför inte köra kärlekstema så här inför Alla hjärtans dag?

Så här blev mina kort:

Jag har dessutom utmanat tjejerna i teamet till att göra sina tolkningar av detta, här kommer de:

Först ut är Annika/lillajo som har gjort tre grattiskort med rosa muffins!

Annika: Jag scrappar sällan med rosa och sällan med rosor, så den här utmaningen var perfekt för mig! Att få användning för lite ”udda” papper och plocka bland blommor och rosor! Det var väldigt enkelt att scrappa tre kort när man ändå hade allt material framme, så processen flöt på fint! Gemensamt för alla är att jag gjorde naturfärgade tags som lite avbrott i allt det rosa! En roligt utmaning! Nästa gång jag ska göra ett kort kommer jag nog passa på att göra ett par till av resterna!

* * *

leamon: Så smidigt – det tar inte mycket längre tid att skapa 3 kort än 1 när man ändå har sakerna framme! Sen slipper man ju en hel del spillpapper med vilket bara det är en bonus i sig! Mina kort går i vårens färger och passar lika bra till födelsedag som till alla ♥ dag.

* * *

Ingba: Jag gillar att göra kort men gör då kort mest i 15×15 så det var kul att prova på andra format. Jag har använt Magnolias nya Valentinestämplar och samma textstämpel på alla 3 korten.

* * *

Hegu: Vilken rolig utmaning detta var! Att göra tre kort av samma papper var väldig smidigt och tog inte så mycket mer tid än att göra bara ett. Jag utmanade mig lite extra genom att välja papper och dekorationer som legat väldigt länge i mina lådor. Det blev tre kort med lite olika teman…

 

12 kommentarer

Filed under 'Ingba, Alla Hjärtans Dag, Annika, Hegu, Inspiration, Kort, leamon, Nenne, Utmaningar

12 responses to “Utmaning – 1 cardstock 3 kort

  1. vilken kul utmaning!

  2. Pia

    Men åh så mycket fint!!😀

  3. Pingback: 1 cardstock – 3 kort « Bitz n picez

  4. Otroligt kul det här! Jag gick igång och satte fart ordentligt idag.

    http://bitznpicez.wordpress.com/2012/02/11/1-cardstock-3-kort/

  5. Eva

    Ååå helt underbara kort och vilken utmaning, jag tror jag ska göra ett gäng själv. Tack för inspirationen!
    Kram

  6. Pingback: 1 cardstock, tre kort |

  7. agnelia

    Jag har lagt upp mina tre kort: http://agneliaspysselplats.blogspot.com/2012/02/tre-av-en.html
    Lustigt att nästan alla hade rosa på sina kort! En färg som jag långt ifrån alltid brukar använda.😉

  8. Superrolig utmaning! Här finns mina kort om någon vill kika🙂 http://ivarsgard.blogg.se/2012/february/3-av-1.html

  9. Diana Swärdh

    Hej:) Har ingen blogg så hur gör jag för att vara med på denna utmaning🙂 Kram Diddi

    • Nenne

      Hej Diana! Det är egentligen bara en inspirationsutmaning! Men du får jättegärna maila oss ett foto max 500 pxl till scrapptorget @ gmail.com (utan mellanslag) så att vi får se! kanske kommer dina alster upp här i bloggen!

  10. Hej, blev otroligt sugen på denna utmaning och då min man precis fyllt år passade jag på att ge honom tre presentkort. Resultatet finns här: http://lilliandersson.blogspot.se/2012/03/utmaning.html

    Fru A

Kommentera

