Utmaning till teamet – Ta fram din Quickkuts!

Jag kom att tänka på min Quickkuts för ett tag sedan! Förr stansade jag rubriker för fullt, men på senare år har det blivit mer bokstavsstickers och thickers. Dags att ändra på det och ta fram Quickkuts-tången! Jag utmanade de andra i teamet att göra en layout/kort med utstansade bokstäver, och här ser ni resultatet!

Först ut är min egen layout:  Jag provade något nytt och stansade ut bokstäverna i samma papper som bakgrunden och gjorde smala skuggor med svart, smal penna. Det är kul att stämpla också, så jag tog fram mina gamla clearstamps med swirls och stämplade några med grå stämpelfärg. Och lite genomskinlig vellum också under fotot. Tre gamla godingar på samma layout! Bland mina dies hittade jag några tab-dies så jag gjorde en tab också att skriva tidpunkten på. Och den söte lille gossen är min gudson (mi hijado på spanska), Aron.

* * *

Detta var en kul utmaning och jag var snabb att hoppa på! Jag älskar verkligen dessa alfabet att stansa ut men har i likhet med många andra blivit lite lat på sista tiden, jag tittar om jag har något ”färdigt” först innan jag tar fram stansmaskinen… På den här layouten har jag använt mig av alfabetet ”Jolly” som var med i gift-setet ”Deck the halls” julen 2008. Tycker ni att rubriken och stjärnorna (som också var med som die i samma set) skiftar i färg så beror det på att jag har målat cardstocken med opalite golden mist för att få lite skimmer🙂

* * *

Jag agnelia hoppade med stor glädje på denna utmaning. Jag älskar mina quickutzalfabet! Och använder dem hyfsat ofta tycker jag. Mer använda blir de förstås när jag kan ha Revan, tången och diesen framme, annars drar man sig ibland för att plocka fram dem.

Alfabeten jag har använt är alla från Quickutz. ZzZz är Diesel Grand och Diesel Classic. ”Nästan” är  Deck the halls. Och resten av rubriken är Aquarius.

Jag streckade bården och använde mig av bakers twine för att ta upp streckmönstret på det blå täcket. Satte fast knappar från BGs Lime Rickey-serie för att förstärka de härliga, starka färgerna från fotot. Inget mönstrat papper, förutom en utklippt journalingruta. ZzZz:na sitter på olika höjder av 3D-kuddar men det syns inte på bilden.

Det blev inte det foto eller den sorts LO jag först hade tänkt mig men den blev verkligen färgglatt och lekfullt. Kan avslöja att motivet (min lille son som knappt syns på fotot) blev galen i layouten och ska titta och pilla på den hela tiden! Skrattar glatt och pekar på allt. Vrålar ilsket när jag försöker rädda den ifrån hans ivriga fingrar.

* * *

Hoppas du blir inspirerad att ta fram din stansmaskin (om du har någon) och göra en rubrik eller två! Vi vill gärna se, så kommentera med en länk, eller maila in din layout!

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, Annika, Inspiration, Layouter, leamon, Utmaningar

Kommentera

