agnelia presenterar sig

Hej allihopa!

Först vill jag tacka de övriga i Scrapptorgets team för att jag blev tillfrågad att få ingå i ert gäng! Är väldigt glad, tacksam och hedrad och det känns jättekul att få vara med er! Ser fram emot inspirera och inspireras, utmana och utmanas etc.

Om mig, agnelia:
Jag har kallat mig agnelia på nätet sen många år tillbaka. Det namnet känns som en del av mig. T ex på pysselträffar så reagerar jag fortare på agnelia än på mitt riktiga förnamn, RoseMarie.
Jag är född -76, är gift och har två små barn. Bor i Västerås där jag också är född men har rötter både i vackra Tornedalen och finska Österbotten.
Har jobbat många år inom handeln men kanske dags att byta inriktning nu.

Min pysselbakgrund:
Pysslig har jag varit sen barnsben men just papperspysslet fastnade jag för i slutet av 2004 då jag köpte mina första stämplar och embossingpulver till bröllopsinbjudningar. Strax därefter köpte jag mina första ickebröllopstrelaterade stämplar.
Från början var jag mer kortmakare än scrappare, nu varierar det efter humör, lust och inspiration vad jag gör, – kort, LO eller altrat.
Är medlem på några pyssel/scrapforum men mestadels finner ni mig ”hemma” på pyssel.net där jag imorgon måndag (6/2) har varit i medlem i hela sju år! Har även en blogg som jag i århar blivit och ska bli duktigare att uppdatera, bl a genom att utmana mig själv at skapa och blogga ”Veckans alster”.

Min stil:
Vet inte vad man ska kalla min stil eller snarare mina stilar för.  Ibland gillar jag stilrent och avskalat, ibland färgglatt och lekfullt, andra gånger tufft och rockigt.

Favoritfärger:
Svart & rött, helst i kombination! (som synes på min presentationsLO)😉

Övrigt:
Tycker om att använda flera foton på samma LO. Scrappar ibland helt utan mönsterpapper och ibland med fem eller fler. Tycker om att blanda typsnitt på layouter, vare sig det är QK-utstansade alfabet, thickers, alpha stickers eller liknande. Min egen handstil däremot är jag inte lika förtjust i  men jag försöker lära mig att använda den ändå.
Gillar att leka med aluminumtejp/metalltejp. Mina käraste pysselgrejer är mina Quickutzalfabet. Är svag för halloweenstämplar/dekos/papper. Skulle inte klara mig utan skärmaskin, vass pincett, falsben och liten sax.

Mitt bästa pysseltips:
Var inte rädd för att ”think outside the box”! Lek med grejerna och testa dig fram! Använd saker till annat än vad de är till för! Har du inga matchande dekorationer, gör några själv av mönstrade papper, cardstock eller småsaker! Eller färga om, klä in, embossa eller byt ut detaljer på de dekorationer du redan har.
Ibland blir resultatet lyckat och ibland mindre lyckat. Men huvudsaken är att man har roligt. Och kom ihåg att det gör ingenting om nåt är lite snett eller vint, det är bara ett tecken på att det är handgjort!😉

4 kommentarer

Filed under 'agnelia, Scrapptorget

4 responses to “agnelia presenterar sig

  1. Välkommen till Scrapptorget och vårt glada gäng!

  2. Välkommen till oss!🙂

  3. ingba

    Härligt och snygg början!
    kram Ingba

  4. agnelia

    Tack så mycket tjejer!🙂

Kommentera

