scrappa konsertfoton

Jag scrappar av två anledningar – dels för att det är så rackans kul och att jag får utlopp för min kreativitet och dels för att bevara minnen. I helgen var vi på konsert med tAKiDA och självklart vill jag bevara detta minne! Det blev den här gången en mycket soft layout då fotot fick styra känslan av hela layouten. Snabbt och enkelt – me like🙂 En sak som jag måste bli bättre på är att skriva mer journaling på mina layouter! Ofta blir det en rad på baksidan om när och var fotot är taget och historien bakom.

Vilken är din främsta anledning till att scrappa? Gör du det för din egen skull eller är det för att bevara minnen för framtiden?

1 kommentar

Filed under Layouter, leamon

One response to “scrappa konsertfoton

  1. agnelia

    Jag gör det mest för min egen skull, jag blir lyckligare och gladare som människa/fru/mamma när jag får utlopp för min kreativa ådra. Och att det blir minnen som bevaras är bara en rejäl bonus.

    När jag väljer foton att scrappa däremot så väljer jag oftast foton för min egen skull efter lust och humör men även en del foton som främst är till för minnenas skull och därför bör scrappas. Men de tvångsscrappas inte fram men de ligger i ”SKA-scrappa-nångång-högen”.😉

Kommentera

