Bröllopsinbjudningar

Vid påsk, pingst och till sommaren är det många som gifter sig. Så det är hög tid att börja planera inbjudningskorten. Kanske är det du själv som ska gifta dig eller så får du i uppdrag att göra inbjudningskorten åt någon annan.

Jag har gjort fyra nästa likvärdiga kort. Formatet, stilen,  färgerna är bestämda. Ett bröllop som kommer att gå i svart och vitt med lite vintage silver. Det ska vara en rustik känsla på hela bröllopet.  Datum och plats är inte ännu helt klart.

Det rustika på korten får man fram i det handgjorda pappret tycker jag.

Vilken av de fyra gillar du bäst? Skulle vara roligt att veta din favorit.

Kram Katja/ MezzaNotte

7 kommentarer

Filed under MezzaNotte

7 responses to “Bröllopsinbjudningar

  1. Svårt val, de är ju så himla fina ihop!!! Måste jag välja så tar jag den med ramen som var superfint! Det i kombination med spetsrosetten gillade jag!
    Kram
    //Cattie

  2. Eva

    Kanonfina allihopa men min favorit blev den sista med texten bröllopsinbjudan. Bra storlek och modell på korten och snyggt med öljetterna på sidan, så bra när man kan variera banden.
    Kram

  3. Jag gillar kortet med ringarna. Det känns som att det pappar så bra med temat du beskrev. Men alla var riktigt fina!

  4. Ali

    Jag gillar det sista alternativet bäst.
    Har du embossat pappret eller är det något som finns att köpa färdigt? Jag ska hjälpa en kollega med inbjudningskort så det skulle vara kul att veta…

  5. Linda

    Oj, svårt. Jag gillar den med texten vi gifter oss. Är det en stämpel? Mycket fint.Kram Linda

  6. Ewa

    Hej, googlade bröllopsinbjudningar och kom till din blogg. Letar efter stämplar till att göra egna kort. Får man fråga vart man kan hitta den fina stämpeln ” vi gifter oss ” är köpt. Det var jättefint.
    Med vänlig hälsning, Ewa

  7. agnelia

    Så fina!
    Jag gillade 2:an och 4:an bäst men lutar nog mest åt 4:an. Gillar det stilrena och klassiska.

Kommentera

