Bokstäver och siffror

Har ni liksom jag en massa gamla stickers-och thickersbokstäver som är över och ni inte vet vad ni ska göra med!? När alla A, O, E , S, L och R är slut så är det ju svårt att skriva något…och vad göra man då…jo visst kan man klippa och göra ett litet A av ett litet D och så vidare…men sen då…

Istället för att kasta mina bokstäver och siffror som är över så har jag använt dem. Här ska ni få se…

Först ut är en layout där jag dekorerat ett helt cardstock med bokstäver…visst blev det läckert! Här använde jag bara svarta och vita bokstäver men jag funderar på att göra en riktigt färgglad också…

 

På denna layout gjorde jag en ram runt fotografiet av små bokstavsstickers. Några överblivna siffror dekorerade jag med längst ner på sidan.

Till titeln använde jag bokstäver från två olika alfabet…eftersom jag saknade vissa bokstäver!;) Istället för mönstrat papper har jag använt en utriven sida ur en pysselbok för barn.

Sist ut är ett tips på hur man kan använda alla Z! Vad ska man annars ha dem till?:)

Hur gör du med alla dina överblivna bokstäver och siffror? Hamnar de i papperskorgen eller brukar du göra något kreativt? Skriv och berätta!

 

Jag önskar er alla en riktigt trevlig vecka!

// Hegu♥

8 kommentarer

Filed under Scrapptorget

8 responses to “Bokstäver och siffror

  1. Gud vad snyggt!
    och en väldigt fiffig ide

  2. Z kan man använda som N…😉

  3. Vilka härliga och kreativa tips! Slänga kan man ju inte, men nu finns det ju chans att de kan komma till användning. Tack för det!

  4. Åh vilka underbart, härliga idéer! SUPER!

  5. Annika

    Underbara layouter Helene! Den första är genial, min favorit!

  6. agnelia

    Lysande Hegu!
    Den första är min favorit och helt underbar!
    Jag har också haft nån fundering attt göra nåt av överblivna och blandade bokstäver men inte kommit längre än så. Har en snart femårig son som älskar bokstäver.

    Udda och överblivna bokstäver brukar jag annars färga in så att de matchar varann ändå, iaf färgmässigt.
    Ibland har det hänt att jag har tagit fram en förpackning där det inte är så många bokstäver kvar och utmanat mig själv att sätta ihop ett ord, en titel, en rubrik på kort eller LO. En ordlek som förhoppningsvis resulterar i ett alster.🙂

  7. Heja heja

    så många bra tips! Har massor överblivna bokstäver. Nu blev jag riktigt inspirerad till att försöka göra något av dem.

Kommentera

