Sy och skriva

Jag gillar att sy, både i tyg och i papper! Hos mig står symaskinen inte alltid framme eftersom arbetsrummet är begränsat i dagsläget. Men om nåt år har vi ett större arbetsrum och då kommer symaskinen att stå framme hela tiden, som den gjorde innan jag började scrappa och de båda intressena slåss om arbetsytan. Jag gillar att skriva också, och tycker det är bra att få med berättelser och tankar på layouterna eftersom de annars har lätt att försvinna med åren. På den här layouten har jag både sytt och skrivit mycket. Lite stygn längs de olika papperna, vid fotot och på bokstäverna. Och sedan har jag skrivit om dottern och hennes faster.

Brukar du sy på layouterna? Om inte är det dags att prova! Tänk bara på att ta en särskild nål som du bara använder till papper. Den blir slö och kan göra hål i tyget om du använder den i tyg sedan. Och länka gärna i kommentaren till något som du sytt på!

4 kommentarer

Filed under Annika, Inspiration, Layouter

4 responses to “Sy och skriva

  1. Jättefint.
    Ska testa med symaskinen. Ha en bra dag Kram

  2. Så härlig layout Annika! Gillar den massor

  3. Annika

    Tack ska ni ha!

  4. Pingback: Dottern med sin faster – sy och skriva « Annikas kreativa sida

Kommentera

