Gör egna bakgrunder

Idag ska jag (Pia) visa er hur man kan göra egna bakgrunder. Jag gör ofta flera stycken på en gång, då man ändå har grejerna framme. Jag har här gjort en canvas och två pappersbakgrunder.

Det jag använt är: Stämplar, akrylfärg, matte medium, gesso och distressdynor, punchinella och silkespapper.

Bakgrunden på canvastavlan har jag målat lite slarvigt med gesso och sedan distressat med old paper, bundled sage och shabby shutters, därefter har jag använt punchinella som mask och duttat silverfärgad akrylfärg. Sedan har jag stämplat cirklarna på silkespapper som jag klistrat fast med matte medium. Sen stämplade jag bokstäverna och målade hela tavlan med gesso som jag spätt ut med vatten så det blir som en mjölkig hinna.

Den orangea bakgrunden har jag målat med tre olika akrylfärger och har sedan stämplat siffrorna på silkespapper som jag fäst med matte medium, på denna har jag ännu inte målat ett lager med gesso för att ta ner den intensiva akrylfärgen.

På denna har jag gjort som på canvastavlan och avslutat med ett lager gesso. Nästa vecka ska jag i alla fall visa upp en av de färdiga alstrena, så håll ut!

Du har väl inte glömt den lilla tävlingen som pågår fram till midnatt. Kolla inlägget HÄR!

Det var allt för mig! /Pia

Lämna en kommentar

Filed under Färginspiration, Pia

Kommentera

