Altrad bricka

God fortsättning på er allihop!  Hoppas ni haft det bra och fått umgås med god mat och dryck.

God dryck så här i juletider är glögg. Vad är inte bättre att dricka efter att man varit ute i kylan. Få komma in och njuta av lite värmande glögg.  Det är även trevligt att bjuda på till sina nära och kära.

 Jag hade en lite bricka som är precis lagom till mina glöggkoppar. Men gillade inte utseendet på brickan.  Brickan är av plast så  jag började att leka med alcoink. Jag grundade först brickan med akrylfärg för att blommorna inte skulle lysa igenom. Jag har använt mig av tissue wrap i botten och lackat på flera lager mod podge för att den ska bli tålig.

Sedan har jag blandat flera nyanser av av alco ink och duttat och smetat runt tills jag var nöjd.

  Har distressat lite lätt för att få lite färg på tissue wrapen/botten.

Så här såg brickan ut innan jag började att kladda på den.

Nu ser brickan lite personligare ut och jag kommer använda den mycket mer än tidigare.

 Hoppas ni med vågar leka med alco ink. Ha det fortsatt gott och nu siktar jag in mig på på det nya året.  Gott Nytt År!

4 kommentarer

Filed under Alter, MezzaNotte

4 responses to “Altrad bricka

  1. wow vilken skillnad, brickan är dö snygg, tack för tipset.

  2. Wooow vilken skillnad.
    Den blev kanonsnygg
    Kramis

  3. jädrans va snygg…snyggt jobbat du =) God fortsättnig

Kommentera

