Mörkret har gjort sitt intåg och det är svårt att få bra bilder inomhus såhär års. Jag hoppas ni ändå kan se hur härligt det är med gesso! Här har jag börjat med att lägga gesso på tagen, och jag använde en remsa cardstock och gjorde strukturen. När det torkat målade jag med utspädd akrylfärg, och torkade av färgen på mitten med hushållspapper innan den torkat helt. Sedan stämplade jag stjärnor på den ena och lade några prickar med Glitter Stickles på den andra. En svart kontur, en stämplad julhälsning på 3D-kuddar och så ett ljuvt och skirt organza-band i tagen som kontrast till den grova, ojämna ytan på tagen.

* * *

Lämna en kommentar

Filed under Annika, Julinspiration, Julkalendern

Kommentera

