Lucka 12 – Stygn

Det är mycket som man vill göra till jul, och allt tar sin tid! Har man inte så mycket tid för etiketter och hälsningar, men ändå vill göra något personligt, så är ett tips att sy på en tag!

Idag har jag sytt för hand, med två olika typer av stygn. Först stämplade jag en hälsning på min tag, med rött på den ena och svart på den andra. Sedan gjorde jag hål i båda längs kanterna. Ca 5 mm från kanten och ca 5 mm mellan hålen. På den ena sydde jag med broderigarn och langettstygn för att få en fin kant runt tagen. På den andra sydde jag med bast och raka efterstygn. Jag gjorde en liten rosett också av basten i kanten.

* * *

3 kommentarer

Filed under Annika, Julinspiration, Julkalendern

3 responses to “Lucka 12 – Stygn

  1. Det blir så fint när man syr…om man kan det! Snyggt!

  2. Annika

    Tack! De här sömmarna är busenkla med ser proffsiga ut!😉

Kommentera

