Scraplagrets Kit Club – december

Hej o hallå!

Den här månaden är det jag, leamon, som har fått den stora äran att skapa med ett månadskit från Scraplagret!

Den här gången var det Shabby-kitet med tillhörande Add-on som landade i min brevlåda och jag säger bara VILKET KIT! Kolla själva får ni se…

Inspirationen flödade och jag kan säga att med så underbart material skapar sig alsterna nästan själva😉. Det enda jag har lagt till från mina egna gömmor är några små blingstenar, mist och lite mörkbrun cs. Kitet är otroligt välmatchat och välfyllt och jag har fortfarande lite papper kvar att kunna skapa av!

***

Underbara blå toner tillsammans med beige och ljusgult lyfter verkligen fram fotot på min första layout! Gillar verkligen det blanka alfabetet med de gula bokstäverna!

Andra layouten blev en lugn och stämningsfull sida där de blå-gula-beige tonerna i papprena och dekorationerna kommer igen i fotot! Här har jag även stansat ut egna blommor och blad ur mörkblå cs och ljusgult mönsterpapper. Samma blå papper använde jag till rubriken.

Till de mustiga gula och blå färgerna valde jag att använda mig av ett svart-vitt foto då det kom fram bättre och blev ett lugnare intryck. Egenklippta vimplar på en tråd fick symbolisera den lite festliga stämningen tjejerna hade när de var på skolresa i Spanien😉

På den sista layouten har jag även här delvis använt mig av Glitz mönsterpapper men även av ett härligt resist-papper från Pink Paislee. På resist-pappret är det detaljer som är upphöjda och blanka så när man färgar in med t.ex. distressdyna som jag har gjort här (med Blending Ink Tool) så tar inte det blanka mönstret upp färgen utan framträder istället. Grymt snyggt och kul att jobba med!

Två kort blev det också och på det här har jag satt ramen på 3-d kuddar för extra effekt. Underbart snygg spets som verkligen matchar exakt med papprena!

Och även på det här kortet har jag använt mig av resist-pappret men den här gången färgat in det med blå distress (faded jeans). Den lilla rosetten hittade jag i min ”bra-o-ha-låda” som alltid står framför mig på skrivbordet.

Och med det vill jag säga ett stort TACK till Scraplagret för att jag fått möjlighet att skapa med det underbara månadskitet ”Shabby chic”! Spillbitarna jag har kvar lär inte bli liggande länge!

4 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Layouter, leamon, Scraplagret

4 responses to “Scraplagrets Kit Club – december

  1. Men WOW vad mycket du gjorde, och himlans snyggt! Vilken toppenuppvisning av kitet, tusen tack🙂 Kram Emma

  2. Vansinnigt snygga alster!!!😀

  3. Helt helt fantastiska alster! Såå vackra och vad du lyckas fint med blå toner. Det känns som din färg på nåt sätt. Är det så?

Kommentera

