6 December

Idag är det den 6:e december. Dagarna går undan med en rasande fart och jag har på allvar börjat planera julen. Ligger i skaplig fas med det mesta. Nästan alla julklappar är inköpta och handlingslistan inför all julmat är skriven. Jag skall sätta mig och skriva listor för resten av alla sysslor. Detta då jag är så barnsligt förtjust i listor. Jag älskar att bocka av allt!😀

Slutbabblat om detta! Nu övergår vi till dagens Lucka!

I dag är det min tur att bjuda på en teknik! Jag har distressat och rivit min tag. Jag började med en bit naturfärgad cardstock och rev till den för hand. Färgade in med Fired Brick och sedan ett lager med Walnut Stain. Nästa bit gjorde jag samma sak med, men jag vände på färgordningen, så det blev Walnut Stain först och sedan Fired Brick. Det gjorde att det blev en annorlunda effekt, trots att samma papper och färger användes.

Rev ut en liten tag till, finns på klippark från Reprint. Distressade kanterna igen för att få samma stil på alltihopa. Sedan färgade jag in bandet lite och knycklade ihop. Skall det vara slitet stuk skall det vara en smula skrynkligt. Tycker jag.

Jag har gjort en blomma med hjälp av aluminiumtejp, akrylfärg och distress. Egentligen är den helt silver och vitfärgad, men jag distressade även den till en brunare ton. Jag stämplade även två små hörnstämplar med Walnut Stain på varsin flik av tagsen.

Så här ser den ut i dagsljus, ja i det dagsljus som nu vi kan finna dessa mörka decemberdagar, vill säga. Det var allt från mig idag, hoppas du blev inspirerad att själv testa distresser!🙂

10 kommentarer

Filed under Julinspiration, Julkalendern, Kort, Liza, Tips och idéer

10 responses to “6 December

  1. Läckert med de rivna kanterna🙂

  2. Pingback: Riven och distressad tag! | Scraplivet

  3. Superfint, detta måste jag testa!

  4. Tummen upp! Gillar när fingrarna blir kladdiga, för de måste de väl blivit?

Kommentera

