Julkalender 5 December – Torrembossing

Det är redan den 5:te och förhoppningsvis har ni börjat julstöka ordentligt inför den kommande högtiden. Jag själv kommer på att jag gnolar på en massa julsånger och en av dom är ”Fröjdas vart sinne julen är inne…” men mer av den sången kan jag inte!! Här kommer dagens teknik som är torrembossing. Jag har använt en manillatag som jag kört igenom min maskin med en embossfolder från Cuttlebug. Notbakgrund blir ju bra till julsånger eller hur?

Jag har sedan använt distressdynor för att förhöja torrembossingen, de dynor jag använt är Bundled Sage, Aged Mahogany och Walnut Stain.

På den distressade bakgrunden har jag sedan stänkt med gesso och kladdat stickles med fingrarna över alltihopa. Texten är handskriven på de stämplade julkulorna och sedan fastklistrat med 3d kuddar.

Jag har gjort de små rosorna av papper. Blev mycket inspirerad av Tim Holtz första Tag där han har en die som gör snygga kottar, jag har inte dien men klippte lite förhand och gjorde egna, i samma taknik!

Jag hoppas ni fortsätter att följa oss här på Scrapptorget, nya och gamla tekniker på juliga sätt är väl alltid kul!?

3 kommentarer

Filed under Julkalendern, Pia, Tekniktips

3 responses to “Julkalender 5 December – Torrembossing

  1. Gudars så fint, speciellt med katten där! <2

  2. Vilken härligt fin etikett! Gillar verkligen din speciella stil och din variant på kottarna🙂 Fortsätt gnola!!!

Kommentera

