Lucka 4 – Distressruta och vinnare i kommentarsutlottning!

Ja, då var det då dags för lucka 4 i Scrapptorgets julkalender 2011 och dagens tekniktips är ”Distressruta med stämplar”. Tekniken innebär att man river kanten på post-It-lappar och fäster dem som en ram runt ett papper och sen färgar in ytan som blir kvar, med exempelvis distressfärger (stämpeldynor). sen är det bara att stämpla med ett gäng olika stämplar, antingen med post-It-lapparna kvar, eller efter att de tagits bort..

Det är ett snabbt och billigt sätt att göra många lika kort, något som passar perfekt för just julkort..🙂

***

Här är två exempel på julkort jag (Roolz) gjort i år, ett med en fågel på gren och ett med en tomte, med Kraft-färgad CardStock som bakgrund. Jag har stämplat med både röd och brun distressfärg, för att få lite olika effekt..🙂

***

Å så var det då dags att dra en vinnare i våran kommentarsutlottning, där man kunde vinna ett gäng med söta små Dia-ramar..

Och vinnaren är…

.

.

.

.

.

.

Rebecca!

 

Grattis!! Maila namn och adress till oss (scrapptorget@gmail.com) så kommer den vinsten snart på posten till dig!

***

//Roolz

8 kommentarer

Filed under Julkalendern, Kommentarsutlottning, Roolz, Tekniktips

8 responses to “Lucka 4 – Distressruta och vinnare i kommentarsutlottning!

  1. Helene Sollerhag Persson

    Tack för detta fantastiska tips. Korten är bu superfina. Ska genast sätta igång att tillverka julkorten. Jag hade gett upp tanken på att hinna göra några, men nu ordnar det sig.

  2. Jättefina kort – gillar färgen skarpt.
    ett tips: När jag gör distressrutor använder jag maskeringestape ( som jag river längs mitten för att få den oregelbundna kanten. fäster den först på mina byxben, så den skall tappa lite klisterförmåga. Tycker detta är ett billigare alternativ till postit-lappar

  3. Eva

    Enkelt och mycket snyggt
    Trevlig andra advent
    Eva

  4. Himla snygga kort. Snygg effekt….

    STORT GRATTIS till Rebecca🙂

  5. Tjusigt, nu blev jag inspirerad till att göra fler julkort!!

  6. Åh, visst ärdet roligt med distresser!!!

  7. Roolz

    tack.. =) ja, de går verkligen fort att göra, så än finns det tid för några sista-minuten kort..😉

Kommentera

