Art Journaling á la Pia

Hej hej i vintertider!

Nu ska jag visa vad jag (Pia) hållit på med den senaste helgen! Jag har kladdat och klistrat och stämplat och joxat och så här blev resultatet!

Det är ju många som önskade lite mer mixed media under vår 2 års Cc så jag har verkligen tagit fasta på detta. Egentligen borde jag gjort en tutorial på hur jag gjort, men det kom jag på i slutet. Får se om jag kanske gör det längre fram. Jag har som sagt målat med gesso och akrylfärger på denna bakgrund och sedan stämplat. De stora ringarna i bakgrunden har jag stämplat på silkespapper som jag sedan klistrat fast med matte medium. Det ser man på bilden nedan.

 Blommorna är doodlade med en vanlig zig-writer och målade med akrylfärg. Stämpelsetet som jag använt mest är Tim Holtz ”Bitty Grunge” – det är den rutiga stämpeln längst ner, pricka på kjolen och ringarna i bakgrunden.

Texten är handskriven direkt på bakgrunden. Kattansiktet och armar och ben är från www.teeshamoore.com kika in där! Hur fina stämplar som helst! Kattens vingar är en gammal inkidostämpel som jag stämplat på TH glassine och sedan klippt ut och skrynklat. Jättehärligt material att arbeta med, det enda är att det är svårt att fästa, jag använde häftklammer!

Jag hoppas att du bli inspirerad att ta fram dina färger och börja mixtra lite! Jag tycker det är superkul!

/Pia

2 kommentarer

Filed under Inspiration, Mixed Media, Pia

2 responses to “Art Journaling á la Pia

  1. Mikaela/Totoro

    Supersnyggt!! älskar mixed media!

Kommentera

