Att använda Dia-ramar + Utlottning!

Ja, jag (Roolz) älskar verkligen att använda mig av andra spännande saker än just köpt scrapbookingmaterial, så när jag kom över en låda gamla Dia-bilds-ramar var ju ändamålet givet.. De är lagom små, så passar alldeles utmärkt att använda flera stycken på en LO.. Eller som jag ska visa idag, som dekoration på gratulationskort.

För er som blir sugna på att också scrappa med såna coola ramar har vi idag en liten kommentarsutlottning! mer info om det längst ner i inlägget

***

Men nu till min lilla minitutorial:

Det här behövs:

*1-2 Dia-bilds-ramar

*Papper eller ett foto

*Lim

 

Börja med att klippa papperet eller fotot lite större än hålet i ramen och limma  fast det på baksidan. Om man vill kan man sätta fast en ram till, på baksidan, då de lätt klickas ihop. Detta är absolut inte nödvändigt, om man som jag ändå ska limma fast ramen på ett alster. Men, om man vill hänga den i granen t.ex. eller fästa i ett fönster på ett kort, så kan det vara att föredra.

Sen är det då bara att scrappa med den lilla ramen. och om man vill kan man enkelt sätta lite bokstäver eller liknande över den.

***

Ja, så till den riktigt roliga biten då.. För er chans att vinna ett gäng med såna här ramar: Kommentera under detta inlägget senast den 3/12. Vinnare presenteras den 4/12!🙂

//Roolz

21 kommentarer

Filed under Alter, Inspiration, Kommentarsutlottning, Kort, Roolz, Scrapptorget tipsar, Tips och idéer

21 responses to “Att använda Dia-ramar + Utlottning!

  1. Vad fiffigt!Skulle uppskatta ett gäng ramar, så jag hoppas på det bästa!
    Tack för chansen🙂
    Ha en bra dag!
    Kram Becca

  2. Underbart!! Såå roligt att kunna återanvända gamla saker:-) Håller tummarna för mig nu. ha en härlig vecka.
    Rozzan

  3. Cecilia

    Kul med återvinning, snyggt blev det också!!

  4. Men tjena mittbena sådana måste jag bara ha….helcoolt ju🙂
    Nu håller jag mina små tummar att jag vinner❤

    Maria TK

  5. Fina ramar… får hålla tummarna att jag vinner🙂

  6. Ina

    Vilka fina kort och vilken kul ide. De skulle jag gärna vilja ha, så jag håller tummarna🙂

  7. Helt underbart!!

    synd att jag inte kan vara med och vinna! :p

  8. riktigt fiffigt och riktigt snyggt blev det ju också🙂 Alltid bra med lite inspiration:)

    Får hålla tummarna nu då😉

  9. Men så himla fint, vilken fiffig grej! Nu hoppas jag på lite tur så att jag också får testa på.🙂

  10. Så snyggt! Vill jättegärna testa på dessa godingar😀

  11. Såå snyggt! Älskar att använda mig av oscrappiga saker!!! Har faktiskt funderat på vara man kunde få tag på just såna här gamla diabildsramar, då vi aldrig själv haft såna. Nu håller jag tummar och tår för att få tillfälle att testa😉

  12. Tack för tipset. Fick massor av idér om hur jag skulle kunna använda dem. Det vore jätteroligt att få testa tankarna.

  13. DET VAR VÄL EN SUPERB IDÉ!!!

    Vad kommer härnäst? Glasspinnar, kakpapper i olika färger, papperstallrikar – finns ju massor man kan använda om man bara tänker till lite!
    Jag vinner gärna några diaramar för mamma har nog scannat in och kastat våra…

  14. Lovely, så snyggt! Håller tummarna för att jag vinner😀

  15. Häftigt!
    Skulle gärna vilja vinna några och prova på.🙂

  16. En så otroligt bra idé! Skulle gärna vinna några för att testa!

  17. Vilka fina grejer du gjort🙂 En utlottning är ju alltid spännande😉

  18. Det vill jag såklart ha chansen att vinna!🙂

  19. Så himla snyggt och coolt🙂

    Jag tar jätte gärna chansen att vinna🙂

  20. Pingback: Lucka 4 – Distressruta och vinnare i kommentarsutlottning! | ScrappTorget

Kommentera

