Månadskit från Scraplagret!

Hejsan Hoppsan!

Denna månad har jag, Lisa, fått möjligheten att skapa en massa alster med månadskitet från Scraplagret!

Det var en bra utmaning, då det var ett färgglatt tema! Jag som är en mespropp av rang, (ibland i alla fall) när det gäller färger, tycker faktiskt att jag lyckades rätt så bra! Fina papper och fina dekorationer!😀 Tack till Scraplagret som gav mig ett kit!

Det färgglada kitet i november

Först ut är en layout. Jag har rispat runt fotot, öst på med chalk, stansat i pappret och lagt till dekorationerna. Jag blev särskilt förtjust i blinget och löven. Så fina så!!



Här gjorde jag ett ganska stramt kort, med hjälp av papper och de stickers (klistermärken) som var med i kitet. Jag hade förresten lika gärna kunnat byta ut stämpeltexten till God Jul, papprena är så otroligt användbara!


En julinpirerad layout, fast i svart ljust blått och rosa blommor! Sydde en massa på maskin med, det ger en snygg touch tycker jag! Plockade igen det svarta från bakgrundspappret och kläderna på min dotter med hjälp av dymon.


Sedan gdjorde jag ett stafflikort, modell smalare. Måtten är 10×15 på den lilla delen. Blomma, löv och bling. Jag ber om ursäkt för det usla fotot, dessa gråmulna dagar har min kamera gjort lite som den velat tror jag. Och jag är för kass för att få det riktigt bra.😉



Sista kortet ut är ett julkort! Enkelt men fint, trots att jag aldrig använder stämplade motiv, förutom textstämplar och annat enkelt som man inte måste hålla på att färglägga. Jag embossar istället.😀

Det var allt från mig denna gång! Jag är glad och tacksam för att jag fick chansen att skapa med kitet! Tack igen!

5 kommentarer

Filed under Kort, Layouter, Liza, Scraplagret

5 responses to “Månadskit från Scraplagret!

  1. Jättefina; gillar alla…
    Kul att se färgglatt lite då och då bland allt vintage!

  2. Men wow så mycket du hunnit producera!! *himlar med ögonen* Gillar också hur du lyckats göra ett julkort med pappren. Är man uppfinningsrik så är man🙂 Tusen tack för den fina uppvisningen!

Kommentera

