Scrappa (barnens?) skolfoto!

Höstterminen har kommit igång på allvar och i de flesta skolor och förskolor har skolfotografen varit på besök. Här har vi fått hem tre laddningar fina skolfoton! Jag brukar alltid scrappa ett skolfoto och sätta det i ett eget album tillsammans med klassfotot.  Så ställer jag några ”kontrollfrågor” till barnen varje år, och det är roligt att se hur svaren förändras. Favoritfärger, favoritfilm och lite sånt! Eftersom det kan kännas lite svårt ibland att variera layouterna, så utmanade jag Scraptorgets kompetenta team och här bjuder vi på lite skol-foto-inspiration!

Sätt igång att scrappa barnens skolfoton, och har du inga barn så har du kanske ett skolfoto från din egen skoltid! Scrappa det! Och lägg gärna en länk i kommentaren om du har möjlighet så vi får ännu mer inspiration!

Först ut är årets foto på äldsta dottern. Denna sida kommer till vänster på uppslaget i albumet, och så sätter jag klassfotot på höger sida.

Åh, vilken rolig utmaning!  I våras togs uuunderbara bilder på min minste – fotografen lyckades verkligen fånga sonens personlighet och fick en hel massa olika BRA bilder – det är så kul att ha kvar! Jag har ju två barn till men nu blev det de här bilderna:

Den uppmärksamme kan se att jag och Annika prenumererar på samma härliga kit från Studio Calico då vi har använt likadan brad och likadana fjärilar!

Det var riktigt kul att scrappa skolfotona och det ligger högar i skåpen som väntar på att bli scrappade och dessutom kommer snart fotona från i år i skolan!! Det blir kanske ett helt album!🙂

***

Jag fick med tillåtelse av Hanna scrappa hennes skolfoto från detta år. En fin bild som hon var nöjd med. Även jag så klart!😀 Det var en rolig utmaning, men jag har säkert en massa skolfoton liggande i byrålådor här hemma.

Ingen layout utan blommor och bling.😉 Jag valde att rama in fotot lite med hjälp av en penna och lite blingpärlor. Ett enkelt och snyggt sätt tycker jag. Rivit papper och inkat in kanterna har jag gjort med.

***

Även jag tyckte detta var en rolig utmaning! Jag har haft mitt kort liggandes i en låda i ett år och först nu fick jag inspiration att scrappa det. Jag ville göra en färgglad och lekfull layout så jag letade fram en massa gamla papper och dekorationer från October Afternoon.

Och så till sist jag, Lilla07an. Mina 2 äldsta tjejer går på dagis och för oss är det andra dagisfotona som kom för några veckor sedan. Min layout heter kort å gott ”mina fina”.

2 kommentarer

Filed under Annika, Layouter, Lilla07an/Maria, Liza, Nenne, Utmaningar

2 responses to “Scrappa (barnens?) skolfoto!

  1. Oj, vilka tokläckra layouter! Här måste nog liftas lite😉 Men då jag inte har några bard så får jag väl låna andras…..😉 ja foton alltså🙂
    Kram Kattiz

  2. Pia

    Kanonsnygga layouter! Gillar verkligen att man gör något med klassfotona, som annars bara hamnar som julklappar till far och morföräldrar och sedan inget mer…. så är det hemma hos oss i alla fall! /Pia

Kommentera

