Teamet utmanas – Tags

För ett par veckor sedan utmanade Annika oss i teamet att scrappa med tags. Antingen att man använde det på sitt kort/layout eller bara gjorde en tag. Här kommer de alster som vi knåpat ihop! Tänk vad mycket kul man kan göra med en liten eller stor etikett!🙂

Jag (Pia) valde att göra enbart tags, för det tycker jag är så kul! Ett lagom stort projekt för en liten stunds scrappande! Valmöjligheterna är ju oändliga! Vintage bilden har jag skrivit ut på vanligt papper och sedan målat den ljust med distersser, sedan har jag förseglat den med matte medium så den fått en matt och hållbar yta. Lite gamla bokblad i bakgrunden och blommor som dekorationer. Tagen till höger är mistad i bakgrunden, därefter har jag stämplat och klippt ut moln i spillbitar som jag hade liggandes på bordet. Lite doodlade stygn fick jag till också! Här är några närbilder på detaljer.

Det här var vad jag kom på utifrån Annikas utmaning!

******

Jag (Monica) har valt att altra en konservburk som en gå-bort-blomma till advent/jul. Jag har använt mig av en färdig tag från ett klippark från Maja designs senaste julserie ”Vintage Winter”. Blomman kommer att bytas mot en mer passande julblomma innan den ska ges bort – man tager vad man haver hemma vid fotografering😉

*****

Och jag har scrappat två layouter med tags: Först denna där jag använt flera tags, bl a en som kommer från ett klädesplagg, en färdigköpt tag som jag skrivit texten på, och tre egentillverkade tags, både av enfärgad cardstock och mönstrat papper. På dessa har jag stämplat och dekorerat.

Till veckolayouten

har jag gjort två mindre tag i olika storlekar som jag först chalkat och stämplat på, och sedan dekorerat med minirosor, QK-blad med stickles och lintråd.

*****

Och jag, Lilla07an inspirerades att använda tags som dekoration på min layout. Jag klippte ur dem ur ett vanligt cardstock och gjorde hål upptill för banden samt ritade sömmar med en penna.

1 kommentar

Filed under Alter, leamon, Lilla07an/Maria, Pia

One response to “Teamet utmanas – Tags

  1. Åh vad fina alster ni har gjort tjejer!! =)

Kommentera

