Hegu

Hej hej!

Jag heter Helen men kallas för Hegu i scrapvärlden. Jag bor i ett hus i Sollentuna 2 mil norr om Stockholm tillsammans med min man och våra två flickor. Ellen är 7 år och Siri snart 2,5 år. Hos oss bor också två marsvinskillar, Blixten och Hugo. Jag är också ibland dagmatte åt min mors lilla hundvalp.

Mitt största intresse är scrapbooking och kortmakeri. Sommaren 2006 upptäckte jag denna underbara hobby som har tagit en stor plats i mitt liv. Jag sitter i stort sett varje kväll en stund vid mitt pysselbord och scrappar. Jag har mängder med idéer och en stor skaparlust! Jag har en väldigt blandad stil och gillar att testa nya saker. Jag gillar utmaningar…ser det som ett sätt att utvecklas. Om jag själv får välja så scrappar jag gärna med klara starka färger eller i naturtoner. Jag gillar lager på lager och rivna kanter. Mina favoritdekorationer just nu är band & spets, knappar, bling och die cuts. Häftapparaten och symaskinen används flitigt på mina alster liksom stämplar i alla dess former.

När jag inte scrappar läser jag gärna en bok, ser en bra film, inreder vårt hem eller gör en utflykt med familjen.

Jag ser med stor glädje fram emot att få vara med här på ScrapTorget och inspirera!

3 kommentarer

Filed under Hegu, Layouter, Scrapptorget

3 responses to “Hegu

  1. Åh, vad kul att få se dig inspirera här! Lycka Till!

  2. Pia

    Varmt välkommen Hegu!🙂

Kommentera

