bokmärke i ”metall”

Finns det något mysigare att få tända lite ljus och krypa upp i soffhörnan med en bra bok… Tyvärr hinner man ju inte alltid läsa färdigt och då är det väldigt bra att ha ett bokmärke så man slipper hundöron i boken😉  Idag bjuder jag på ett bokmärke där jag använt mig av en färdig tag som stomme. Jag tog även fram aluminiumtejpen jag köpte på Biltema för ett bra tag sen men inte hunnit använda än. Och vilket kul material att jobba med, ni som inte testat än – gör det!

Jag började med att limma fast mina dekorationer på tagen där jag ville ha dem. Fjärilen stansade jag ut två gånger och limmade ihop för att få lite höjd på den :

Därefter rev jag bitar av tejpen och täckte hela tagen. Jag gnuggade både med fingrarna och även med baksidan av ett penselskaft för att komma åt överallt. Går tejpen sönder är det bara att täcka över med en ny bit!

Sen täckte jag alltihop med svart akrylfärg som jag sedan gnuggade/duttade/torkade bort till jag var nöjd med resultatet.

Då jag ville ha ett lite ”ruffigt” utseende på det här bokmärket så var jag inte så noga med skarvar osv. utan lät de vara lite ”grova”.

Vad hittar du på för kul med aluminiumtejp?

4 kommentarer

Filed under Alter, Inspiration, leamon

4 responses to “bokmärke i ”metall”

  1. Tufft!
    Detta hittade jag på med alu-tejp häromdagen =)

    http://yvonnesscrapkort.blogspot.com/2011/11/aluminiumtejp.html

    Ha en trevlig helg!

  2. Vilket läckert bokmärke! Pärlfloss var verkligen en bra idé att använda under flossen! Provade aluminiumtejp för första gången i veckan och det är verkligen roligt att få inspiration kring det, för det var verkligen ett roligt material att arbeta med …

  3. Läckert, älskar metal art och har gort både tavlor, boxar, namnskyllt m.m. i det🙂

Kommentera

