Bonus-utmaning #2

Torsdag och dags att slänga åt er en till liten bonus-utmaning. Eller vad säger ni…? Är ni mätta på utmaningar…? Fått nog..?

Trodde väl inte det heller, haha! Så nu kommer en liten godbit för er som tyckte att utmaningen att scrappa en LO platt var svår….

Scrappa ett kort i valfritt mått och gör det helt platt. Inga lager på lager eller dekos som sticker upp. Dvs. Fritt fram för allehanda stämplar, färger, distresser, mister, masker, rubons, chalks, pennor… Du kan rita och skriva, doodla och färglägga… Låt din fantasi och kreativitet få komma fram och slå oss med häpnad.

Som en liten inspiration till detta har jag gjort ett kort med ett maskat hjärta. Först har jag lagt den ”ifyllda” masken på cardstocken och stämplat runtom hela hjärtat med olika stämplar. Lät dem gå litegrann in på masken för ett tajtare utseende och på med lite mist innan jag sen tog bort den masken. Lade sen dit den ”ofyllda” masken och distressade insidan av hjärtat. Ritade med svart penna längs kanten innan jag tog bort masken helt. Ett lager med crackle accent fick sen täckahjärtat för att på så sätt få fram lite mer struktur och liv. Riktigt skoj att göra och jag gillar hur det ser ut oxå!  =  )

 

Hoppas ni orkar ta er an denna roliga utmaning.

Lägg ditt bidrag som en länk till det här inlägget senast 23 okt 23.59. Självklart finns det en liten vinst i potten…

Lycka till med skapandet nu.

// Sophia

18 kommentarer

Filed under Kurrebo / Sophia

18 responses to “Bonus-utmaning #2

  1. HIhi detta var inte lätt men jag har ritat mitt eget kort… så det är helt platt.
    http://pojjos.blogg.se/2011/october/ha-ha-ha.html

    Kul utmaning
    kram

  2. Häftigt med exemplet i inlägget.. maskningen gör verkligen att intrycket blir väldigt djupt trots att det är platt! Detta ska testas🙂

  3. Jag kände mig verkligen utmanad och tyckte det var svårt, men riktigt roligt! Mitt kladdande resulterade i detta bidrag:
    http://pappersgalen.blogspot.com/2011/10/bonus-utmaning-nr-2-hos-scrapptorget.html

    Tack för utmaningen!
    Kram Outi

  4. Blev ett grattiskort till denna utmaningen🙂 Jättefolig utmaning!🙂
    http://ninashobbyblogg.blogspot.com/2011/10/platt-kort.html

  5. Blev till att gnugga geniknölarna i den här utmaningen😉 Men fick till slut till ett alldeles platt kort!🙂 KUL utmaning🙂
    http://vitatulpanen.wordpress.com/2011/10/22/skapa-platt/

  6. Här kommer mitt platta kort:
    https://scrapptorget.wordpress.com/2011/10/20/bonus-utmaning-2/

    Lyckades tidigare i morse skriva en kommentar i fel utmaning. Det är denna utmaning som kortet ska ligga i. Var snälla ta bort den om ni hittar den någon annanstans. Tack

  7. Åh vad roligt med platta kort! Jag kände att jag var tvungen att prova en gång till när jag var klar med mitt, så jag gjorde ett till!😉 Om det går bra att ha med båda i utmaningen så har jag gärna det, annars väljer jag att ha med det översta, blå kortet.🙂

    http://vivid-colours.blogspot.com/2011/10/scrappa-platt-julkort.html

  8. Pingback: Maidens » Blog Archive » Sjukstugepyssel…

  9. Härlig utmaning! Jag gjorde ett kort med bara rubons – å en mask…🙂
    http://maidens.nu/sjukstugepyssel/
    Kram

Kommentera

